DERS ADI

: MİLLİYETÇİLİK SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIR 4204 MİLLİYETÇİLİK SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İBRAHİM SAYLAN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencileri temel kavramlarla ve millet, milliyetçilik, milliyet, ulus- devlet, etnisite ve bu kavramların yarattığı karışıklıklara farklı düzeyde ortaya konan tepkilerle tanıştırmaktır. Aynı zamanda adı geçen konulara ilişkin ortaya çıkan birtakım konularda anlayışlarının geliştirilmesinin yanısıra etnik çatışmalarının, azınlık haklarının ve çokkültürlülüğünün analizine yönelik becerilerini ortaya koymalarını sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ilişkilere geniş bir yelpazeden yaklaşmalarını sağlamak amacıyla milliyetçiliğin ve ulus-devletini önemine ilişkin bir anlayışı ortaya koymak
2   Diplomasi Tarihi derslerinden elde etmiş oldukları birikimi kullanarak ulus-devletlerin kuruluşunu ve rolünü analiz etmek
3   Öğrencilerin bir grubun üyesi olarak etkili bir çalışmayı ortaya koyabilme yetisini edinebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve dersin tanıtımı
2 Milliyetçilik:Temel kavramlar
3 Milliyetçilik Kuramları I
4 Milliyetçilik Kuramları II
5 Milliyetçiliğin İkilikleri
6 Milliyetçilik ve Uluslararası Düzen I
7 Milliyetçilik ve Uluslararası Düzen II
8 Devlet-altı Milliyetçilik
9 Post-kolonyal Milliyetçilik
10 Sunumlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Dersin genel değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Anthony D. Smith, Nationalism Theory, Ideology, History, Cambridge: Polity, 2001,
pp.21-42.
2.Umut Özkırımlı, Contemporary Debates on Nationalism A Critical Engagement,
Houndmills and New York: Palgrave Macmillan, 2005, pp.1-33.
3.Umut Özkırımlı, Theories of Nationalism: A Critical Introduction, Hampshire: Palgrave
Macmillan, 2010, pp.49-168.
4.Philip Spencer and Howard Wollman, Nations and Nationalism A Reader, New Brunswick
and New Jersey: Rutgers UP, pp.197-217.
5.James Mayall, Nationalism and International Society, Cambridge, New York and
Melbourne: Cambridge UP, 1990, pp.50-69.
6.Raymond C. Taras and Rajat Ganguly, Understanding Ethnic Conflict The International
Dimension (3rd ed.), New York: Longman, pp.44-69.
7.Alastair Finlan, The Collapse of Yugoslavia 1991-99, Oxford: Osprey Publishing, 2004,
pp.13-55.
8.Kate Transchel, The Breakup of Yugoslavia: Conflict in the Balkans, New York: Chelsea
House Publishers, 2007, pp.104-116.
9.Andre Lecours, Basque Nationalism and the Spanish State, Reno: University of Nevada
Press, 2007, pp.157-176.
10.Jackson, Ben, The Political Thought of Scottish Nationalism, The Political
Quarterly, Vol.85, No.1, Jan-March 2014, pp.50-56.
11. Adeed Dawisha, Arab Nationalism in the Twentieth Century: From Triumph to Despair,
Princeton: Princeton University Press, 2003, pp.1-13 & pp.160-213.
12.Fuller, Harcourt, Building the Ghanaian Nation-State Kwame Nkrumah s Symbolic
Nationalism, New York: Palgrave Macmillan, 2014, pp.1-15.
13.Philip W. Barker, Religious Nationalism in Modern Europe, London: Routledge, 2009,
pp.45-111.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Katılım
3. Grup çalışması
4. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV * 0.20 + SUN * 0.10 + YYS* 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 +ODV* 0.20 + SUN * 0.10 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Milletlerin ve milliyetçiliğini gelişimini ortaya koymak.
2. Dünya siyaseti ve milliyetçilik arasındaki ilişkiyi anlamlandırmak.
3. Bir grubun parçası olarak çalışmak.
Dönem ödevi ve dönem ödevi sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak
derecelendirme ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)
Ödev/dönem projesi değerlendirme kriterleri (Toplam Puan 100):
1) Konu seçiminin gerekçelendirilmesi - 10 Puan a) Konu seçiminin gerekçelendirilmesi
yapılmamıştır b) Konu seçimi yeterince gerekçelendirilmemiştir c) Konu seçimi
gerekçelendirilmiştir ancak dersin amaçlarıyla ilişkilendirilmemiştir d) Konu seçimi
dersin amaçlarıyla ilişkilendirilerek yeterli şekilde gerekçelendirilmiştir e) Konunun
dersin amaçları açısından önem ve ilgisi ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır
2) Araştırma sorusunun tanımlanması - 10 Puan a) Araştırma sorusu belirtilmemiştir b)
Araştırma sorusu muğlak şekilde tanımlanmıştır c) Araştırma sorusu tam olarak
tanımlanmamıştır d) Araştırma sorusu tam olarak tanımlanmıştır ancak bağlam
belirtilmemiştir e) Araştırma sorusu tam olarak ve konunun bağlamı içerisinde
tanımlanmıştır
3) Kuramsal çerçeve - 20 Puan a) Ödevin kuramsal çerçevesi bulunmamaktadır b) Kuramsal
çerçeve zayıftır ve araştırma sorusuyla zayıf şekilde bağlantılandırılmıştır c)
Kuramsal çerçeve sunulmuştur ancak araştırma sorusuyla gerekli bağlantılar
kurulmamıştır d) Kuramsal çerçeve yeterince detaylandırılmıştır ve araştırma sorusunu
cevaplamak için kullanılmıştır e) Kuramsal çerçeve araştırma sorusunu cevaplarken
yetkin bir şekilde kullanılmıştır
4) Ampirik kanıt - 20 Puan a) Araştırma sorusunu cevaplarken ampirik kanıt
sunulmamıştır b) Tartışma geliştirmek ve desteklemek için yeterince ampirik kanıt
sunulmamıştır c) Ampirik kanıtlar sunulmuştur ancak bu düzensiz bir şekilde yapılmıştır
d) Ampirik kanıtlar yeterince sunulmuştur ve metindeki argümanlarla
bağlantılandırılmıştır e) Ampirik kanıtlar yeterlidir ve bağlamı karakterize eden
durumlar ve gelişmeleri betimlemek ve argümanları temellendirmek için ustalıkla
kullanılmıştır
5) Tartışma - 30 Puan a) Araştırma sorusunu cevaplamak için argüman geliştirilmemiştir
b) Araştırma sorusunu açıklamaya yönelik argümanlar yetersiz ve tutarsızdır c)
Araştırma sorusunu açıklamak için yeterince argüman sunulmuştur, ancak bu dağınık bir
şekilde yapılmıştır d) Araştırma sorusunu açıklamaya yönelik analitik ve sistematik
argümanlar oluşturulmuştur e) Araştırma sorusunu açıklamak için argümanlar tutarlı ve
analitik şekilde oluşturulmuş ve kuram ile ampirik kanıtların özenli bileşimiyle
desteklenmiştir
6) Standard atıf stili ve kaynakça - 10 Puan a ) Kaynakça sunulmamıştır b) Standart
atıf stili kullanılmamıştır c) Standart atıf stili düzenli şekilde metin boyunca
kullanılmamıştır d) Standart atıf stili metin boyunca düzenli olarak kullanılmıştır e)
Standart atıf stili metin boyunca düzenli olarak kullanılmıştır ve çalışmanın son
kısmında kaynakça sunulmuştur

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Sınıf içinde ve grup çalışmasında katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.saylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35