DERS ADI

: PERAKENDE PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 4235 PERAKENDE PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilere perakendeciliğe ve uygulamada perakende yönetimi çevrelerinde pazarlama kavramlarının uygulanmasına kapsamlı bir bakış sağlamayı amaçlamaktadır. Geleneksel ve web-tabanlı firmaların güncel çok kanallı perakendecilik stratejileri analiz edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama çevresinde perakendecilerin önemli ve büyüyen rolünü anladıklarını göstermeleri
2   Perakendeciliğin zorluklarını anlamak amacıyla firmaların perakende pazarlama stratejilerinin farkına varmaları
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
4   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UMR 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Perakendecilikte ilişki kurmak ve sürdürmek
2 Perakende kurumları
3 Perakende kurumları- Ödev 1
4 Kuruluş Yeri Analizi ve Seçimi
5 Ürün Planlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması
6 Kuruluş Yeri Analizi ve Seçimi ve Ürün Planlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması- Ödev 2
7 Perakende İmajının Oluşturulması ve Sürdürülmesi
8 Perakende İmajının Oluşturulması ve Sürdürülmesi- Ödev 3
9 Perakendecilikte Fiyatlandırma ve Tutundurma
10 Perakendecilikte Fiyatlandırma ve Tutundurma- Ödev 4
11 Perakendecilikte Tüketici Davranışı
12 Perakendecilikte Tüketici Davranışı- Ödev 5

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Berman, Barry and Evans, Joel R. (2010). Retail Management: A Strategic Approach, New Jersey: Pearson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Grup çalışması
3. Sunumlar
4. Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SUN SUNUM
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 + YYS * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU SUN * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Final Sınavı
Öğrenciler, yazılı soruları içeren bir vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Ödevler (5 X 10 puan)
Öğrenciler, sınıfta görülen konularla ilgili gerçek bir pazarlama çevresinde gözlem yapacaklar ve yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 5 8 40
Sunum Hazırlama 5 2 10
Fnal Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.22
ÖK.3555
ÖK.455