DERS ADI

: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMN 2004 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SELCEN KILIÇASLAN GÖKOĞLU

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere temel İK uygulama ve yöntemlerini, gelecekte İK'na ilişkin alınabilecek olası kararlarında ve iş hayatında kullanabilecekleri tekniklerde yararlı ve pratik uygulamalara odaklanarak İK ile ilgili sorumluluk alanlarında ve personel yönetimi hakkında yararlı ve doğru bilgi sağlayacak konu ve kavramların açıklanmasında yardımcı olmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) 'nin ne olduğu ve yöneticilerin İK kavram ve tekniklerini nasıl kullandıkları
2   İş özetleri, sorumluluklar, iş gereksinimleri ve iş özellikleri de dahil olmak üzere, hem internet, hem de geleneksel yöntemlerin kullanımı ile iş tanımlarının hazırlanması ve yazılması
3   İşgücü planlaması ve öngörümlemesinde kullanılan başlıca tekniklerin öğrenilmesi
4   İş ilanlarının (eleman arama ilanlarının) tasarımı ve geliştirlmesi
5   Personel seçme için kullanılabilecek testlerin ve nasıl kullanılacaklarının öğrenilmesi
6   Eğitim gereksinimin belirlenmesine ilişkin açıklama ve yaklaşımlar
7   Etkin performans değerlendirme mülakatının yürütümü
8   İşgören ve amirlerin kariyer gelişimindeki rollerinin görülmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İKY'ne giriş & İKY'nin Stratejik Rolü Öğretim Görevlisi'nin sunumları, İKY Video 1- İKY'nin Stratejik rolü , Dessler, 9. Bası., Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası., s. 1-36
2 İstihdamda Fırsat Eşitliği Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası., s. 36-83
3 İK Planlaması - İş Analizi Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası., s. 83-122
4 İşgücü Planlaması ve İstihdam İKY Video 2- İstihdam , Dessler, 9. Bası, Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası., s. 122-172
5 Adayların Test ve Seçimi Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası., s. 172-215
6 Adaylarla Seçme Mülakatı Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası., s. 215-248
7 İşgörenlerin Eğitim ve Geliştirilmesi İKY Video 3- Eğitim ve Geliştirme. , Dessler, 9. Bası, Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası, s.248-291
8 Örgütsel Yenileme/Gelişim Yönetimi Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan kaynakları Yönetimi), 8t. Bası, s. 291-320
9 Performans Değerlendirme Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası, s. 320-362
10 Kariyer Yönetimi ve Adil Muamele Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası, s. 362-395
11 Ödeme Planlarının Tesbiti İKY Video 4- Ücretlendirme , Dessler, 9. Bası, Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası, s. 395-438
12 Liyakat Ödemeleri ve Mali Teşvikler Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 8. Bası, s. 438-475
13 Uluslararası Örgütlerde İnsan Kaynakları
14 Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde İnsan Kaynakları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), 13t. Bası (2012), Uluslararası Baskı, 12. Bası (2011), Ders Kitabı, Pearson Yüksek Öğrenim Yayınları, ISBN: 9781408279083, veya Gary Dessler (2008), Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), Int. Edition (Uluslararası Baskı), 11. Bası, Ders Kitabı, Pearson Yüksek Öğrenim Yayınları, ISBN: 9780138142735 veya 10., veya 9., veya 8. International Edition. (Uluslararası Baskı) Ayrıca erişim linki: http://www.pearsoned.co.uk/bookshop/detail.asp item=100000000426617
2. Video, Gary Dessler, Human Resource Management (İnsan Kaynakları Yönetimi), Int. Edition (Uluslararası Baskı), 8. Bası
3. www.humanresource.com , http://www.recruitment.com , http://www.hr.com , gibi İKY web sayfaları ve/veya portalları
4. Öğretici ders notları/açıklamaları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. İlk 13 hafta boyunca "okuma" oturumları olacak ve konular iş analizleri, iş tasarımı, iş değerlendirme, işgücü planlama, aday seçimi, eğitim ve geliştirme, kariyer yönetimi, performans değerleme, ücretlendirme ve sosyal haklar gibi belli başlı konuları kapsayacaktır
2. Bireysel ödevler
3 ve 5. haftaların sonunda, 11. hafta öncesinde teslim edilmek üzere, öğrencilere 2 farklı bireysel ödev verilecektir (iş tanımı yazma ve iş ilanının geliştirllmesine ilişkin)
3. Grup Ödevi & Sunumlar
Vize sonrası 8 veya 9 grup oluşturularak öğrenciler İK'nın farklı fonksiyonlarında takım çalışmasına davet edilecek, çalışma sonuçlarını 13 ve 14. haftalarda kişisel gelişimleri, geri bildirimler ve değerlendirmeler için sınıf ortamında sunacaklardır
4.Video
1, 4, 7, 11 ve 14. haftalarda toplamda 6 adet kısa video oturumu yapılacaktır. Video konuları İK'nın stratejik rolü, istihdam, eğitim ve geliştirme, ücretlendirme, çalışma ilişkileri ve uluslaraarası İKY olacaktır.
5. Sınıf içi tartışmalar
Öğrenciler öğrenim faaliyetlerine sınıf içi tartışmalar ile de katılım göstereceklerdir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN SUNUM
4 DKT DERSE KATILIM
5 YYS YARIYIL SONU SINAVI
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + ODV * 0.10 + SUN* 0.15 + DKT * 0.05 + YYS * 0.40
7 BUT BÜTÜNLEME NOTU
8 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.10 + SUN * 0.15 + DKT * 0.05 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler;
1. İKY'nin ana işlevlerini belirgin bir biçimde sıralayacaklar ve İKY'nde kullanılan en az 10 tekniğe işaret edeceklerdir
2. Bir işgöreni gözleyerek ve sorgulayarak iş analizini yapabilecekler ve sonrasında da uygun iş tanımı format ve terminolojisini kullanarak bir iş tanımı yazacaklardır (Bireysel ödev # 1)
3. İşgücü planlamasında ve öngörümlemede kullanılan başlıca yöntemleri belirteceklerdir
4. "A.I.D.A." ilkelerine göre bir iyi, bir de kötü iş ilanı örneklerinin kritiğini yaparak, ideale en yakın önermelerini yapacaklardır (Bireysel ödev # 2)
5. Yapısal olan ve olmayan iş görüşmeleri arasındaki farklılıkları net bir şekilde ortaya koyarak, her iki tür için de tipik soruların neler olduğunu bileceklerdir
6. Eğitim sürecini ve temellerini tanımlayacaklardır
7. Performans değerlendirme görüşmelerini olumsuz etkileyen en önemli unsurları inceleyip tartışacaklardır
8. Terfi ve transferlerin nasıl daha etkin yürütülebileceğini açıklayacaklardır
9. Ücret ödeme düzeylerinin, teşvik planlarının ve sosyal yardımların nasıl kurgulanması gerektiğini ayrıntılı bir biçimde izah edeceklerdir

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders; okuma, sunum, video ve sınıf içi tartışmalarının bileşimidir
2. Öğrenciler ilgili ders konu ve ünitelerini önceden okuyarak, her oturum için derse aktif katılım için ön hazırlık yapmalıdırlar
3. İKY'deki bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik olarak öğrencilerden İKY değişik fonksiyonlarına ilişkin olarak; 2 bireysel yazılı ödev ile 1 grup çalışması ve sunum yapmaları beklenilecektir
4. Derse katılım ve grup çalışması gereklidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Ofis : 3. Kat, B Blok, Oda No: 244/B
Ofis tel. : (232) 301 82 34
E-posta : senol.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 12:00-13:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 2 6 12
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1144
ÖK.2144
ÖK.3144
ÖK.444
ÖK.5344
ÖK.6244
ÖK.7144
ÖK.84444