DERS ADI

: İleri Klinik Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6065 İleri Klinik Değerlendirme SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ORÇUN YORULMAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, psikolojik rahatsızlıkların değerlendirmesi ile ilgili ileri düzey kuramsal bilgi ve becerilerin öğrencilere aktarılması, güncel literatür bulgu ve tartışmalarının ele alınmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik değerlendirme ile temel bilgi ve kavramları kavrayabilmesi
2   Bilişsel-Davranışçı Psikoterapi (BDT) yaklaşımı ekseninde vaka formülasyonunu tanımlayabilmesi
3   Psikolojik rahatsızlıklara özgü BDT yönelimli değerlendirme yaklaşımını örneklendirebilmesi
4   Bilişsel-davranışçı psikoterapinin (BDT) gelişimini ve ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
5   Bireysel sorunları BDT nin temel ilkeleri ile açıklayabilmesi ve örneklendirebilmesi
6   BDT ekseninde psikolojik görüşmeleri yapılandırabilmesi ve örnekleri sunabilmesi
7   BDT de sık kullanılan teknikleri uygulayabilmesi
8   BDT nin belirli psikolojik sorunlardaki etkinliğine yönelik literatür bilgisini derleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı, içerik ve gereklerle ilgili bilgilendirme, kaynakların gözden geçirilmesi, BDT tanıtımı
2 BDT nin gelişimi, temel ilkeler
3 BDT de genel değerlendirme
4 BDT de vaka formülasyonu
5 BDT seans formatı
6 Klinik psikolojide temel araştırma yöntemleri-1
7 Klinik psikolojide temel araştırma yöntemleri-2
8 Klinik psikolojide temel araştırma yöntemleri-3
9 Klinik psikolojide güncel konular-1
10 Klinik psikolojide güncel konular-2
11 Klinik psikolojide güncel konular-3
12 Klinik psikolojide güncel konular-4
13 Klinik psikolojide teknoloji
14 Klinik psikolojinin geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A.Comer, J. S., & Kendall, P. C. (2013). The Oxford Handbook of Research Strategies for Clinical Psychology. New York: Oxford University Press.
B. Hayes, S. C., & Hofmann, S. G. (Eds.). (2018). Process-based CBT: The Science And Core Clinical Competencies Of Cognitive Behavioral Therapy. New York: New Harbinger Publications.
C. Norcross, J. C., VandenBos, G. R., & Freedheim, D. K. (2016). Recent developments and future directions of clinical psychology. In APA handbooks in psychology. APA Handbook Of Clinical Psychology: Education and Profession. Washington, DC, US: American Psychological Association.
D. Barlow, D. H., & Carl, J. R. (2011). The Future Of Clinical Psychology: Promises, Perspectives, and Predictions. In The Oxford Handbook Of Clinical Psychology. Oxford: University of Oxford Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Dönem ödevi/raporu, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

orcun.yorulmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.2455
ÖK.34355
ÖK.4535455
ÖK.554545
ÖK.654455
ÖK.744
ÖK.8445