DERS ADI

: Yeni Türk Edebiyatına Giriş II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 1008 Yeni Türk Edebiyatına Giriş II ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Arayışlar Devri (XIX. Yüzyıl) Yeni Türk Edebiyatı Tarihini, sosyal, siyasal, fikrî, edebî ve kültürel kodları ile genel hatlarıyla tanıtmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenciler XIX. Yüzyılda batıya yönelen Türk Edebiyatını genel hatlarıyla tanımış olacaklardır.
2   Bu dersi alan öğrenciler dönemin eserlerinde kullanılan üslup hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3   Öğrenciler, dönemde yetişen ediplerin etkilendiği fikir akımları hakkında bilgi sahibi olacaklardır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekrem - Hâmid ve Sezâî Mektebine Genel Bir Bakış
2 R. Mahmut Ekrem'in Edebiyat Nazariyâtçılığı
3 R. Mahmut Erkem'in Şiir Anlayışı
4 Yakacık'ta Akşamdan Sonra Bir Mezarlık Âlemi Şiirinin İncelenmesi
5 Recaizâde ve Muallim Nâci Arasındaki Tartışmalar
6 Abdulhak Hâmid Tarhan'ın Şiir Anlayışı
7 Vize
8 Makber'e Genel Bir Bakış
9 Abdulhak Hâmid'in Tiyatro Anlayışı - Fitnen
10 Hâmid ve Tabiat
11 Sami Paşazâde Sezai'nin Hikâye ve Romancılığı
12 Zergüzeşt Romanının İncelenmesi
13 Nâbızâde Nâzım'ın Romancılığı
14 Karabibik ve Zehra Romanlarının İncelenmesi
15 Nâbızâde Nâzım'ın Mitoloji İle İlgili Çalışması
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
Orhan OKAY, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı, İstanbul 2005.
Kenan AKYÜZ, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, Ankara 1965.
Beyatlı,Yahya Kemal, Edebiyata Dair;
Önder GÖÇGÜN, Belgelerle Yeni Türk Edebiyatı Tarihi, Nisan Kitabevi, Ankara 2007.
Ahmet Hamdi TANPINAR, 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1969

Yardımcı Kaynaklar:
OKAY, Orhan (1989), Batı Medeniyeti Karsısında Ahmet Mithat Efendi, İstanbul.
NACİ, Fethi (1981), 100 Soruda Türkiye de Roman ve Toplumsal Degisme, Gerçek
Yayınevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 5 35
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15512342
ÖK.24511343
ÖK.33311144