DERS ADI

: Türk Dünyası Edebiyatları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4030 Türk Dünyası Edebiyatları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Türk dünyası edebiyatlarının tarihsel gelişimi, Azeri, Kazak, Kırgız, Türkmen ve Özbek Türklerinin
edebiyatları, belli başlı temsilcileri hakkında bilgi vermek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türklerin tarih sahnesine çıkışı hakkında bilgi edinirler.
2   Günümüz Türk dünyası coğrafyası ve burada yer alan devletleri tanırlar.
3   Azeri edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler ve başlıca temsilcilerini kavrarlar.
4   Kazak edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler ve başlıca temsilcileri hakkında bilgi edinirler.
5   Kırgız edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler ve başlıca temsilcilerini öğrenirler.
6   Özbek edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler ve başlıca temsilcilerini öğrenirler.
7   Türkmen edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler ve başlıca temsilcilerini tanırlar.
8   Türk dünyası topluluklarının edebiyatları hakkında genel bilgi edinmiş olurlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türklerin tarih sahnesine çıkışı hakkında bilgi edinirler.
2 Günümüz Türk dünyası coğrafyası ve burada yer alan devletleri tanırlar.
3 Azeri edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler .
4 Azeri edebiyatının başlıca temsilcileri
5 Kırgız edebiyatı, gelişimi ve tarihçesi
6 Kırgız edebiyatında önemli türler ve başlıca temsilcileri
7 Vize
8 Kırgız edebiyatında önemli türler ve başlıca temsilcileri
9 Kazak edebiyatı, gelişimi, tarihçesi
10 Kazak edebiyatında kullanılan önemli türler.
11 Kazak edebiyatının başlıca temsilcileri
12 Türkmen edebiyatı, gelişimi, tarihçesi
13 Türkmen edebiyatının başlıca temsilcileri
14 Özbek edebiyatı, gelişimi, tarihçesi, önemli türler
15 Özbek edebiyatının başlıca temsilcileri
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynaklar:
Ahmet Buran, Ercan Alkaya, Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2009.
Yavuz Akpınar, Azeri Edebiyatı Araştırmaları, Dergah Yayınları, İstanbul, 1994.
Metin Arıkan, Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Kazak Jırav ve Akınları, Elik Yayınları, Uşak, 2010.
Abdulkadir İnan, Makaleler ve İncelemeler, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1998.

Yardımcı Kaynaklar:
Karl Reichl, Türk Boylarının Destanları, (Çev. Metin Ekici), TDK Yayınları, Ankara, 2002.
Dursun Yıldırım, Türk Bitiği, Akçağ Yayınları, Ankara, 1998.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 3 15
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.122
ÖK.22
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.52
ÖK.624
ÖK.73
ÖK.823