DERS ADI

: Kanonik Metinler II (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 2010 Kanonik Metinler II (İng.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere dünya edebiyatında klasikleşmiş yapıtlar hakkında genel bir bakış edindirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, kanonda yer alan ve edebiyat bilimcileri tarafından kabul edilmiş metinler hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
2   'Kanon kavramı nedir ve bir yapıtın kanonda yer almasını neler sağlar' sorularına yanıt verir.
3   Edebiyat kuramlarını kullanarak metin incelemesi yapar.
4   Derste edindiği bilgileri kullanarak literatürü izler.
5   Kanonik metinlerin çağdaş edebiyat üzerindeki etkisini çözümler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, dersin kapsam ve amacının öğrenciye tanıtılması
2 Sophocles, Electra.
3 Petronius, Satyricon
4 Virgil, Aenid
5 Virgil, Aenid
6 Ara Değerlendirme
7 Ara Sınav
8 Dante: Inferno
9 Dante: Inferno
10 William Shakespeare, Hamlet
11 Gustave Flaubert, Madam Bovary
12 Fyodor Dostoyevsky, Yeraltından Notlar
13 Alfred Jarry, Kral Ubu
14 Samuel Beckett, Hiçlik Üzerine Metinler
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bloom, Harold (1995). The Western Canon: The Books and School of the Ages, Riverhead Trade: USA.
2. Grafton, Anthony; W. Most Glenn (eds) (2016) Canonical Texts and Scholarly Practices. A Global Comparative Approach, Cambridge University Press.
3. Kaynaklar her hafta işlenecek konularda belirtilmiştir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Derslerde öğrencilere metinler hakkında temel bilgiler verilecektir.
2. Tartışma: Öğrencilerin düşünce alışverişini sağlayacak tartışmalarla yürütülecektir.
3. Görsel malzeme: Görsel malzeme ile öğrenciler kanonik metinlerin sinema ve tiyatroda nasıl temsil edildiğini görebilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar öğrencilerin derste edindikleri bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme yetisini ölçmeye yöneliktir.
2. Akademik yazı yazma alışkanlığı oluşturmak amacı ile sınavlarda öğrencilerin açık uçlu sorulara yanıt vermeleri beklenecektir. Bu nedenle, yanıtların kompozisyon şeklinde olması planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derse verilen metinleri okumuş ve tartışmaya hazır şekilde gelmeleri beklenmektedir.
2. Öğrencilerin derse düzenli olarak devam etmeleri beklenmektedir. (%70 devam)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında öğrencilere duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55