DERS ADI

: Edebiyatta Şiddet (İng.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KAR 3020 Edebiyatta Şiddet (İng.) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Karşılaştırmalı Edebiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HÜLYA KAYA

Dersi Alan Birimler

Karşılaştırmalı Edebiyat
Karşılaştırmalı Edebiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin edebiyatta şiddet kavramını ve edebiyat-şiddet ilişkisini tanımlayabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersin sonunda öğrenci, şiddetin edebiyatta kullanımını ayırt eder.
2   Şiddet edebiyatının temel kavramlarını kullanır.
3   Şiddetin ana akımlarının edebiyatta kullanımını çözümler.
4   Farklı yazarların edebiyatta şiddete yaklaşımlarını ayırt eder.
5   Politik ve kişisel şiddetin ilişkisini tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç ve kapsamının tanıtılması
2 Joris Charles Huysmans: Down There
3 Georges Bataille, Gilles de Rais
4 Euripides: Bacchae
5 Metin analizi
6 Ara Değerlendirme
7 Ara Sınav
8 Metin Analizi
9 Metin Analizi
10 Metin Analizi
11 Metin Analizi
12 Metin Analizi
13 Metin Analizi
14 Metin Analizi
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Derste kullanılacak özgün metinler ders içeriğinde belirtilmiştir.
Dagmar von Hoff et al. (eds): Literarisierungen von Gewalt, Berlin, 2018

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders: Derslerde öğrencilere metinler hakkında temel bilgiler verilecektir.
2.Tartışma: Öğrencilerin düşünce alışverişini sağlayacak tartışmalarla yürütülecektir.
3. Görsel malzeme: Görsel malzeme ile öğrenciler kanonik metinlerin sinema ve tiyatroda nasıl temsil edildiğini görebilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Sınavlar öğrencilerin derste edindikleri bilgileri eleştirel bakış açısı ile değerlendirme yetisini ölçmeye yöneliktir.
2. Akademik yazı yazma alışkanlığı oluşturmak amacı ile sınavlarda öğrencilerin açık uçlu sorulara yanıt vermeleri beklenecektir. Bu nedenle, yanıtların kompozisyon şeklinde olması planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Öğrencilerin derse verilen metinleri okumuş ve tartışmaya hazır şekilde gelmeleri beklenmektedir.
2. Öğrencilerin derse düzenli olarak devam etmeleri beklenmektedir. (%70 devam)

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem Başında Öğrencilere Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.25
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.55