DERS ADI

: Efemera Koleksiyonculuğu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 2124 Efemera Koleksiyonculuğu SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

NURCAN DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Müze ve arşiv koleksiyonları arasında yer alan efemera belgelerinin müzeografik sürecinde yer alan pratiklerin kazanımının sağlanmasıdır. Dersin kapsamında efemera koleksiyonlarının sağlanması, tanımlanması, tasnif ve kodlama süreci, onarım/koruma ve depolama yöntemleri, sayısallaştırma ve erişim uygulamalarının aktarılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Efemera koleksiyon malzemesinin arşiv yönetimini öğrenir.
2   2. Malzemenin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
3   3. Efemera koleksiyonlarının müzeografik sürecini takip edebilir.
4   4. Arşiv koleksiyonlarının açık arşiv ve erişim yöntemlerini yönetebilir.
5   5. Efemera belgeleri üzerinde uygulanan aktif konservasyon uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Efemera nedir
2 Efemera arşiv ve koleksiyonlarının müzeografik süreci
3 Efemera koleksiyonlarını tanımlama biçimleri
4 Efemera koleksiyonlarını belgeleme yöntemleri
5 Efemera koleksiyonlarının önleyici koruma yöntemleri
6 Efemera koleksiyonlarının sergileme yöntemleri
7 Efemera koleksiyonlarının depolama yöntemleri
8 Vize
9 Efemera koleksiyonlarını sayısallaştırma teknikleri
10 Dublin Core Metadata sistemi
11 Efemera koleksiyonlarının sanal ortama aktarımı ve erişim
12 Efemera belgelerinin aktif konservasyon uygulamaları
13 Efemera belgelerinin aktif konservasyon uygulamaları
14 Efemera belgelerinin aktif konservasyon uygulamaları
15 Efemera belgelerinin aktif konservasyon uygulamaları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Makepeace, C. E. (1985). Ephemera: A book on its collection,
conservation and use. Michigan: Gower.
- Schellenberg, Theodore R. (2008). Arşivsel Değerlendirme İlkeleri.
(İ. Keskin, & İ. Bozan, Du ) İstanbul: Yeditepe Yayınevi.
- Kollektif. Geçici Belgelerin Kalıcı Etkisi 1. Uluslararası Efemera Çalışmaları Sempozyumu Bildiriler Kitabı. Vekam Yayınları

Yardımcı kaynaklar:
- Ayaokur, A. (2014). Mu zelerde Bilgi Yönetimi. Ankara:
VEKAM Yayınları Araştırma Dizisi 1.
- Tonta, Y. (2019). Ku ltu rel Miras Yönetiminde Bellek Kurumlarının Rolu . digitalSSM Arşiv ve Araştırma Alanı. İstanbul: Sakıp Sabancı Mu zesi Dijital Koleksiyonları ve Arşivleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz-yüze konu anlatımı, sunumlar ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Vize sınav soruları ile değerlendirilecektir.
2. Final sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
3. Dönem içi uygulama projesiyle değerlendirilecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nurcan.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saati dışında nurcan.durmaz@deu.edu.tr adresinden iletişim kurulabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 5 5
Proje Ödevi 1 7 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.145
ÖK.2455
ÖK.354
ÖK.45
ÖK.55