DERS ADI

: İslam Sanatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3029 İslam Sanatı ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bu ders İslam Sanatı'nın belli başlı dönüm noktalarını, geniş bir tarihsel ve coğrafi perspektiften ele alacaktır. Emevi dönemi Şam'ı ve Kudüs'ü, Abbasi dönemi Bağdatını, Fatimilerin Kahiresini, Selçuklu, Memluk, Safavi ve Osmanlı dönemleri sanatlarını kapsayacaktır. Mimariden, tekstil, el yazması, küçük objelere İslam sanatının belirgin stil özellikleri ve ikonografik tercihlerine odaklanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dönemin terminolojisini algılayabilme
2   Birikimlerini müzecilik bilimine aktarabilme
3   Bölgesel farklılıkları kavrayabilme
4   Dönemin yapı türlerini algılayabilme
5   Dönem eserlerini çağdaşları ile karşılaştırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş _Tarihsel, Kültürel ve Coğrafi Bağlam
2 Emevi Sanatı (el sanatları)
3 Şam Ümeyye Cami, Kurtuba Cami
4 Abbasi Sanatı ve Mimarisi
5 Selçuklu Sanatı ve Mimarisi
6 Selçuklu Sanatı ve Mimarisi
7 Ara sınav
8 Selçuklu Sanatı ve Mimarisi
9 Anadolu Beylikleri - Öğrenci Sunumları
10 Anadolu Beylikleri - Öğrenci Sunumları
11 Safevi Sanatı
12 Eyyübi ve Memlük Sanatı
13 Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Sanatı
14 Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Sanatı
15 Klasik ve Geç Dönem Osmanlı Sanatı - Öğrenci Sunumları
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Grabar, Oleg, (1988) İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul
Kuban, Doğan (2002). Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İstanbul.
Peker A.U. ve Bilici K. (2006) (ed.). Anadolu Selçukluları ve Beylikler Dönemi Uygarlığı, Mimarlık ve Sanat II, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara.
İnalcık, H.-G.Renda(2003).Osmanlı Uygarlığı,I-II, Ankara.
Aslanapa, Oktay (1986). Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul.
Naef, Silvia (2018). İslamda " Tasvir Sorunu Var mı ", İstanbul.
Bauer, Thomas (2021). Neden İslam'ın Orta Çağı Yoktu , İstanbul.
Insoll, Timıthy(2007). İslam Arkeolojisi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödevler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev/DerseKatılım/Uyg
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.40 + FN * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.40 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

betul.teoman@deu.edu.tr
02323018738

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders gün ve saatleri dışında C254 nolu ofiste danışmanlık gün ve saatlerinde.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13444444
ÖK.255
ÖK.344
ÖK.43333333
ÖK.5455