DERS ADI

: Dünya Kültürel Mirası ve Koruma Politikaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3027 Dünya Kültürel Mirası ve Koruma Politikaları ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BARIŞ GÜR

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Dünya Kültürel Mirasları ve koruma politikaları hakkında bilgi vermek, Dünya Kültürel Mirasları listelerinin hazırlanmasındaki kriterleri açıklamak ve küresel ölçekte bir bakış açısıyla sorunları tanımlayabilmek ve çözüm önerileri getirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya Kültürel Mirasları hakkında detaylı bilgi sahibi olur
2   Kültürel Mirasların korunmasına ilişkin uluslararası politikaların yeterliliğini tartışabilir
3   Kültürel Miras ile ilgili küresel ölçekteki sorunları tanımlayabilir ve çözüm önerileri getirebilir
4   Dünya Miras Listesi seçim kriterlerini ve tehlike Altında kabul edilen mirasları tanımlayabilme ve değerlendirebilme birikimine sahip olur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kültür Mirası kavramı
3 Kültür Miraslarının korunmasına ilişkin uluslararası antlaşma ve sözleşmeler
4 Kültür Miraslarının korunmasına ilişkin uluslararası antlaşma ve sözleşmeler
5 Dünya'da Kültürel Mirasa ilişkin koruma politikaları
6 Dünya'da Kültürel Mirasa ilişkin koruma politikaları
7 Ara sınav
8 Unesco Dünya Miras Listesi ve Kabul Kriterleri
9 Unesco Dünya Miras Listesi ve Kabul Kriterleri
10 Unesco Dünya Miras Listesi ve Miras Yönetimine Katkıları
11 Tehlike Altındaki Dünya Mirasları
12 Eski eser kaçakçılığının tarihçesi
13 Orta Doğu da Kültürel Mirasın yıkımı
14 Kültürel Alan Yönetimi
15 Kültürel Alan Yönetimi
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bernice L. Murphy, (ed.), Museums, Ethics and Cultural Heritage, Routledge, London-New York, 2016.
Marie-Theres Albert, Birgitta Ringbeck, 40 Years World Heritage Convention: Popularizing the Protection of Cultural and Natural Heritage, De Gruyter, Berlin, 2015.
Sophia Labadi, UNESCO, Cultural Heritage, and Outstanding Universal Value: Value-based Analyses of the World Heritage and Intangible Cultural Heritage Conventions, Rowman Littlefield Publications, Lanham-New York-Toronto, 2013.
Heritage and Globalisation (Key Issues in Cultural Heritage), eds. Sophia Labadi and Colin Long, Routledge, 2010
Sandis, C. Cultural Heritage Ethics: Between Theory and Practice, Open Book Publishers, 2014
Heritage, Museums and Galleries: An Introductory Reader, ed. G. Corsane, Routledge, New York, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-4 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin yüzde 70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baris.gur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 7 7
Final Sınavı 1 7 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154
ÖK.25455555
ÖK.345
ÖK.4444444