DERS ADI

: Kinetik İllüstrasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3053 Kinetik İllüstrasyon SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Öğrenciye; etkili bir görsel iletişim mesajı vermek için görsel hiyerarşinin nasıl kurgulanacağını, illüstrasyon öğelerinin tasarım ürününe göre nasıl düzenleneceğini aktarmak; yüzey tasarımının temel ilkelerini kavratmak; görsel-hareket ilişkisi üzerine yaratıcı yüzey düzenlemeleri geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı grafik tasarım yüzeyleri için doğru düzenleme yaklaşımını geliştirebilmesi
2   İmgeleri doğru hiyerarşi ve okunaklılıkla düzenleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kavramların ve dinamik mecraların tanımlanması. Dersin işlenme yönteminin açıklanması. Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Ses ve görüntünün eşleştirilmesi. Akış üzerine değerlendirilmelerin yapılması.
2 Hareketli illüstrasyona giriş projesi. 5 adet temel imajın hareketlendirilmesi. Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Son kritiklerin verilmesi ve projenin video çıktısı için hazırlıkların yapılması.
3 Bir önceki projenin değerlendirilmesi. Yeni proje hakkında bilgi verilmesi ve örnek çalışmaların analiz edilmesi. Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Projenin ses ile birlikte finalize edilmesi ve sunum formatının öğrencilerle paylaşılması.
4 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin akışın tasarlanması. Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Sonuç ve değerlendirme.
5 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin storyboard'ın tasarlanması.
6 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin görsel materyalin planlanıp tasarlanmaya başlanması.
7 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Çalışılacak konuya ilişkin görsel materyalin değerlendirilmesi.
8 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Görsel materyallerin tamamlanmasıyla birlikte hazırlanan sahneler üzerinden hareketli illüstrasyon uygulamasına başlangıç.
9 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Storyboard baz alınarak materyal ve akışın hareketlendirilme çalışmalarına başlanması.
10 Açıklama Videosu Projesi (Explainer Videos). Hareketlendirilen çalışmaların incelenerek sekans hazırlıklarının değerlendirilmesi. Çalışmaya uygun arka plan ses ya da müzik hazırlığına başlanması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Education of An Illustrator- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581150759
Teaching Illustration- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581154665
Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson
Nort Light Books / ISBN-13: 978-1-58180-757-8 / ISBN-10: 1-58180-757-0
Creative Drawing / Howard J. Smagula
Brawn & Benchmark / ISBN: 0-697-14954-4
Bir Kültürel Direniş Aracı Olarak Japon Çizgi Romanı Manga Korkut Öztekin
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları / ISNB no: 978-9944-172-33-2

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerde temel beceriler bilgisayar laboratuvarında yapılan ortak çalışmalarla kazandırılır. Projelerde öğrenciler kendi bilgisayarlarını kullanabilirler. Sunum, teknik anlatım ve proje üzerine kritik şeklinde dersler yürütülür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması, eskiz hazır.) 13 3 39
Ders Dışı Görüşme (eskiz, fikir vb.) 6 0,5 6
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi için Sunum hazırlama 2 8 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.134455433
ÖK.2553454455