DERS ADI

: Çevresel Grafik Tasarım

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 4021 Çevresel Grafik Tasarım SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. TUĞCAN GÜLER

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Müzik Bilimleri
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Müzikoloji
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Heykel
Fotoğraf
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Resim
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Drama Yazarlığı ve Dramaturji
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Grafik tasarımı belli bir kavramsal amaç dahilinde kullanabilmek ve açık-kapalı mekanlarda yer alan yön bilgisini yönetebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grafik tasarıma daha geniş bir çerçeveden bakabilmesi,
2   İletişim amaçlı grafik çalışmaların gelişimi inceleyibilmesi,
3   Aynı anda hem pasif hem de son derece aktif çalışmalar yönetebilmesi,
4   Yönlendirme ve işaretleme tasarımındaki genel ilkeleri tanıması ve kullanabilmesi,
5   Yönlendirme stratejisi üzerine bilgi sahibi olması,
6   Başarılı ve yüksek düzeyli tasarımlar üretebilmesi,
7   Arayüz ve strateji uyumunundan bilinçli yararlanabilmesi,
8   Kurumsal grafikler üzerine uygulamalar yapabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevresel Grafik Tasarım. Tarihsel Gelişim, Türler (Seminer)
2 Çevresel Grafik Tasarıma Giriş. Kurumsal Grafikler ve Yer İmleri (Seminer)
3 Proje 01: Kent İçin Yer İmleri (Seminer)
4 Proje 01: Mekan ve Konu Araştırma Önerileri (Seminer)
5 Proje 01: Görselleştirme Önerileri
6 Proje 01: Sunuş ve Kritik
7 Proje 02: Yönlendirme ve İşaretleme Tasarımına Giriş (Seminer)
8 Proje 02: Mekan Seçimi ve Yönlendirme Stratejisi (Seminer)
9 Proje 02: İşleyiş Kurgusu
10 Proje 02: Görsel Arayüz Tasarımı (Seminer)
11 Proje 02: Görsel Arayüz Tasarımı Eskizleri
12 Proje 02: Plan Üzerinde Strateji ve Arayüz Çalışması (Seminer)
13 Proje 02: Sunum Kritiği ve Yorumlar (Seminer)
14 Ders sonu gözden geçirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

What is Exhibition Design , Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger
Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte
Wayfinding and Signage Design, Chris Calori
Wayshowing, Per Mollerup
Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong
Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı (seminer), Projenin Atölyede sunumu ve üzerinde tartışılması, Atölyede içi ve dışı zamanda eskiz çalışmaları, Atölyede proje takibi ve tartışmalar, Projenin fiziksel sunumu ve anlatımı, Proje üzerine kritikler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Güçlü Eskizleme, Projeye Uygunluk, Yaratıcı Fikir, Başarılı Uygulama, Doğru Sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileriyle tamamlaması ve öğrencilerden bu bağlamda tamamen özgün çalışmalar üretmesi beklenmektedir. Herhangi bir biçimde bir başka çalışmadan doğrudan esinlenme, bire bir yararlanma, bir benzerini üretme ve hatta bir başkasına yaptırtma gibi durumlar kesinlikle arzulanmamaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Tuğcan GÜLER
tugcan.guler@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatine ek olarak önceden randevu almak kaydıyla 09:00 - 16.00 saatleri arasında görüşme yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Tasarım Projesi 3 20 60
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444444444444444
ÖK.2444444444444444
ÖK.3444444444444444
ÖK.4444444444444444
ÖK.5444444444444444
ÖK.6444444444444444
ÖK.7444444444444444
ÖK.8444444444444444