DERS ADI

: İllüstrasyon için Perspektif

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 2028 İllüstrasyon için Perspektif SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

İllüstrasyon ve resimleme tarihinden önemli ustaların çalışmaları üzerinden kurmaca mekan tasarımı örneklerini inceleyerek, perspektif etütleri yapmak. İllüstrasyon, grafik öyküleme projeleri ve kavramsal tasarım projeleri için hayalden perspektif kurgusu oluşturmanın temellerini öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hayalden desen bilgisini geliştirme
2   Desen bilgisini geliştirme
3   Tasarım yapma yetisini geliştirme
4   İllüstrasyon tarihi konusunda genel kültür geliştirme
5   Akademik araştırma yetisini keskinleştirme
6   Gözlem ve kavrayış yetilerini geliştirme
7   Uzay alanı, oran, hacim kavrayışını kazandırma
8   Sayısal teknolojilerle birlikte geleneksel çizim tekniklerini birleştirme özelliğini pekiştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Birinci hafta Tanışma ve dersin öceliklerini anlatma; malzemeler ve ilk araştırma projesinin sunumu.
2 ikinci hafta Örnek çalışma sunumu. Eskizlerin değerlendirilmesi.
3 Üçüncü hafta Sınıf içi çalışma. Değerlendirme
4 Dördüncü hafta Örnek çalışma sunumu. Sınıf içi çalışma.
5 Beşinci Hafta Sınıf içi çalışma. Proje Teslimi ve değerlendirme.
6 Altıncı Hafta Örnek çalışma sunumu. İkinci araştırma-uygulama projesinin sunumu. Sınıf içi çalışma olarak eskiz üretimi.
7 Yedinci Hafta Eskizlerin değerlendirilmesi. Sınıf içi çalışma.
8 Sekizinci Hafta Örnek çalışma sunumu. Sınıf içi çalışma.
9 Dokuzuncu Hafta Sınıf içi çalışma. Proje Teslimi ve değerlendirme.
10 Onuncu Hafta Örnek çalışma sunumu. Üçüncü(Final) araştırma-uygulama projesinin sunumu. Sınıf içi çalışma olarak eskiz üretimi.
11 Onbirinci Hafta Sınıf içi çalışma. Değerlendirme
12 Onikinci Hafta Örnek çalışma sunumu. Sınıf içi çalışma.
13 Onüçüncü Hafta Sınıf içi çalışma. Değerlendirme
14 Ondördüncü Hafta Sınıf içi çalışma. Proje Teslimi ve değerlendirme.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Willienbirk, Mark, Willenbirk, Mary, " Perspective for the Absolute Beginner: A Clear and Easy Guide to Successful Perspective Drawing", North Light Books (2017), ISBN-10: 1440343683

Atteybery, Craig, "The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point", Routledge(2018), ISBN-10: 1138215627

Haley, Sarah, "Perspective Drawing", Tempe Digital (2018), ISBN-10: 0986163775

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Akademik araştırma, imaj araştırması, eser incelemesi, tartışma ve sunumlar; Gözleme dayalı mekan etütleri, hayali mekan kurgulama projeleri, mekan ve nesne ilişkisi üzerine görsel problemler; Tartışma temelli uygulamalı araştırma projeleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BSN Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Proje teslim tarihlerine gösterilen özen.
Akranları ve üstleriyle iletişiminde ortaya koyduğu uyum.
Derse katılım.
Düşüncelerini ve projelerini görsel ve sözel olarak ifade edebilme yetisi.
Pozitif tavır.
Devamsızlık.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin dersi takibi çok önemlidir. Teslim tarihlerine riayet edilmesi ve ders takibi yapılması dersin en önemli kurallarındandır. Tartışma ve ortaklaşa çalışmalar teşvik edilse de bireysel özgünlüğe verilen değer her koşulda ifade edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim elemanının iletişim bilgileri.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saati haricinde haftada ayrıca bir ofis saati dersi veren öğretim elemanı tarından öğrencilerin projelerine ve ders ile ilgili sorunlarına cevap verebilmek adına ayrılır. Bu günün ve saatin ne zamanlar olacağı ekle-çıkart haftasından sonraki haftaki ilk derste dersi alan öğrencilere duyurulur.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 60 1 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 4 8 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8