DERS ADI

: Tasarım Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRS 4035 Tasarım Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Grafik Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖMER DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Grafik Tasarımı

Dersin Amacı

Öğrenciye sektöre hazırlamaktır. Kendisini karşısındaki kişi/kişilere doğru tanıtabilmesi, tasarımları üzerine konuşabilmesini, tasarımlarını doğru arşivleyebilmesini, etkili sunabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir kişi ya da kuruluş için doğru iletişim yaklaşımın sunum olarak geliştirebilmesi,
2   Belirli bir iş görüşmesi için tasarımların toplu sunum olarak bir araya getirilerek hazırlanması, arşivlenmesi,
3   Tasarımlardan oluşan portfolyonun sunulabilmesi için yaratıcı ve doğru çözümler üretilebilmesi,
4   Sektöre yönelik yaratıcı üretim süreci içerisinde tasarım yönetimi becerilerinin edinilmesi,
5   Yaptığı tasarımları doğru aktarabilmesi, sunabilmesi, savunabilmesi,
6   Tasarımlarını aktarırken kişisel farkını ortaya koyabilmesi ve özgünlüğünü sergileyebilmesi
7   Ticari iletişim hakkında bilgi edinebilme
8   Kendini çalışmalarıyla ifade edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlk projeye giriş ve ders hakkında genel bilgi ve self promotion, portfolyo tasarımı, sanatçı kitabı vb. bireysel aktarım ürünleri üzerine seminer konusu
2 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
3 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
4 Maket üzerinde çalışmaların devamı
5 Projenin sonuçlandırılması
6 İkinci projeye giriş ve seminer konusu. Seminer Konusu: Bir Grafik Tasarım İş Görüşmesi Nasıl Yapılır
7 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
8 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
9 Maket üzerinde çalışmaların devamı
10 Projenin sonuçlandırılması
11 Üçüncü projeye giriş ve seminer konusu: Portfolyo Tasarımı
12 İlk eskiz ve fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi
13 Maket üzerinde çalışmaların sunumu
14 Maket üzerinde çalışmaların devamı
15 Genel Değerlendirme
16 Proje Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Linton, H; Pelli, H. Portfolio Design, W. W. Norton & Company, 2000.
Keller, M. Design Matters: Portfolios 01: An Essential Primer for Today's Competitive Market, Rockport Publishers, 2010.
Baron, C. L. Designing a Digital Portfolio, New Riders Press, 2009.
Eisenman, S. Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work, Rockport Publishers, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Projelerle desteklenmiş uygulamalar; stüdyo ortamında seminerler ve tasarım çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirmede atölye çalışması büyük önem taşır. Ders içerisindeki performans, gösterilen özen ve zamanlama değerlendirmeye yansıtılır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik ders ve Uygulamalarda, Öğretim Elemanı tarafından bildirilen tüm kurallara uymak.
Derslere hazırlıklı gelmek.
Çalışma ve malzemeleri yanında getirmek.
Uygulamaları belirlenen zaman içinde tamamlamak.
Proje ve ödevleri belirtilen zaman içinde teslim etmek.
Stüdyo çalışmalarının en az %80 ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirtilen programda yer alan günlerdir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Sunum Hazırlama 3 1 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155445555
ÖK.25554554445555
ÖK.35544545555
ÖK.44555545555
ÖK.554555555
ÖK.6555555
ÖK.7555555
ÖK.855555555