DERS ADI

: Medya Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3048 Medya Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Ders kapsamında medyanın gelişim evreleri, bilişsel önyargılar, duygular, tutumlar ve davranışlar üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, reklamcılık, medyada şiddetin varlığı, kadınların ve azınlık grupların tasviri konularının etkileri yanında öğrenme teorileri, saldırganlık teorileri ve yetiştirme teorisi dahil olmak üzere hem genel hem de etki alanına özgü medya etkilerinin psikolojik bir bakış açısıyla irdelenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medyada kullanılan psikolojik yaklaşımlara ilişkin bilgi edinilmesi
2   Medya psikolojisinin bilişsel, duygusal, davranışsal ve motivasyonel etkilerinin öğrenilmesi
3   Medya psikolojisinin ikna, dikkat, sosyal etki ve katılım üzerindeki etkilerinin anlaşılması
4   Medya ile gerçeklik inşası ve sosyal yapıcı amaçlar arasındaki ilişkinin kavranabilmesi
5   Medyanın çocuk ve ergen tutumları, bilişsel duygusal ve davranışsal gelişimleri üzerindeki etkilerine ilişkin temel teorilerin anlaşılması
6   Medyanın birey gelişimi üzerindeki etkilerini ele alan güncel araştırma bulgularına dair bilgi edinilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Medya psikolojisi nedir Medya ve psikoloji hakkında düşünme yolları nelerdir
2 Medya etkileri: Algı, gerçeklik yaratmak ve ikna
3 Medya izleyiciliğinin psikolojisi
4 Medya psikolojisi ve farkındalık
5 Medya ve kültürel bağlamlar
6 Medya ve şiddet. Medyayla ilişkili prososyal ve antisosyal davranış tanımları
7 Medyanın sağlık iletişimi üzerindeki etkileri
8 Sınav
9 Medya ve psikoloji
10 Medya ve çocuk gelişimi
11 Pornografi
12 Beden imgesi, yeme bozuklukları ve medya
13 Medya ve bilgisayar oyunları
14 Medya ve yöntem çalışmaları için güncel yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Brewer, G, (2011). Media Psychology. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
2. Harris, R. J. (2009). A cognitive psychology of mass communication (5th ed.). New York, NY: Routledge.
3. Perloff, R. M. (2010). The dynamics of persuasion: Communication and attitudes in the 21st century (4th ed.). New York, NY: Routledge.
4. Huesmann, L. R., Dubow, E. F., & Yang, G. (2013). Why it is hard to believe that media violence causes aggression.
5. Bandura, A. (2001). Social Cognitive Theory of Mass Communication. Media Psychology, 3, 265-299.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Toplam iki sınav yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulay.dirik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:30 - 15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15554444
ÖK.25554444
ÖK.35554444
ÖK.455554
ÖK.5445555445
ÖK.6554454