DERS ADI

: İktisadi Düşünce Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECN 6030 İktisadi Düşünce Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

İngilizce İktisat Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İngilizce İktisat Doktora

Dersin Amacı

Bu derste iktisadi düşünce tarihinde 17 yüzyıldan itibaren görülen gelişmeler karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. Merkantilist dönem, Klasik politik iktisat, sosyalist iktisat ve Karl Marx, Neoklasik iktisat, Kurumsal İktisat ve 20. yüzyılda iktisadi düşünce bu dersin konularını oluşturmaktadır. Anaakım iktisadi düşünce ve alternatif okullardaki güncel gelişmeler tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu ders tamamlandığında öğrenci farklı iktisat okullarını bilir.
2   Ekonomik fikirler, olaylar ve politikalar arasındaki bağları görür.
3   İktisadi düşüncedeki farlı metotları bilir ve değerlendirir.
4   Özgün bir araştırma makalesi hazırlayabilir.
5   İktisadi düşünceyi yönlendiren temel eserleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Merkantilizm II. Dünya Savaşı Sonrası İktisadi Düşünce
2 Adam Smith ve Klasik Politik İktisadın Doğuşu Öğrenci Sunumları
3 Thomas Robert Malthus ve David Ricardo Öğrenci Sunumları
4 John Stuart Mill Genel Değerlendirme
5 Karl Marx
6 Neoklasik İktisat ve Alfred Marshall
7 Neoklasik İktisat
8 Kurumsal İktisat ve Thorstein Veblen
9 John Maynard Keynes ve Genel Teori
10 Friedrich Hayek ve Liberal Düşünce

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cantillon, Richard An Essay on Economic Theory

Smith, Adam Wealth of Nations

Malthus, Thomas Robert An Essay on the Principle of Population

Ricardo, David On the Principles of Political Economy and Taxation

Mill, John Stuart On Liberty

Marx, Karl Capital: A Critique of Political Economy (v.1)

Marshall, Alfred Principles of Economics

Veblen, Thorstein The Theory of the Leisure Class

Keynes, John Maynard The General Theory Of Employment, Interest, And Money

Hayek, Friedrich The Road to Serfdom

Screpanti, Ernesto and Stefano Zamagni (2005). An Outline of the History of Economic Thought. New York: Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Okumalar
Makale sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YSS YIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + FN * 0.40
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU MT * 0.20 + TP * 0.25 + PRS * 0.15 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci farklı iktisat okullarını karşılaştırmalı olarak bilmelidir.
Ekonomik fikirler, olaylar ve politikalar arasındaki bağları görebilmelidir.
İktisadi düşüncedeki farlı metotları değerlendirebilmelidir.
Özgün bir araştırma makalesi hazırlayabilmelidir.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin % 70'ine devam zorunludur.
Akademik hırsızlık disiplin cezasını gerektirir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. M. Erdem ÖZGÜR
İşletme Fakültesi
İktisat Bölümü
erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Makale Sunumu 12 2 24
İletişim becerileri uygulaması 2 1 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 213

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1453
ÖK.2533
ÖK.345
ÖK.454
ÖK.55