DERS ADI

: HALK OYUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
REK 4006 HALK OYUNLARI ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme
2   Ege Yöresi Zeybek Oyununu öğrenebilme
3   Trakya Yöresi Mendil Oyununu öğrenebilme
4   Antalya, Isparta, Burdur Teke Oyunu öğrenebilme
5   Çeşitleri halayları tanıyabilme ve öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme,
2 2 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek,
3 3 Halk oyunlarını tanıma
4 4 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek
5 5 Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
6 6 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
7 7 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması
8 8 Antalya yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
9 9 Isparta yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
10 10 Burdur yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
11 11 Üç yörenin birleştirilmesi
12 12 Teke oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar Koreografi uygulaması Halayların incelenmesi Öğrenilmesi Bütün yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar
13 13 Öğretimde Basamaklamaların uygulaması
14 14 Koreografi uygulaması çalısmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara,
Yardımcı kaynaklar:
Gelecekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma Yöntemi
Gösterip yaptırma Yöntemi
Bireysel çalışma Yöntemi
Gösteri tekniği
Soru-cevap tekniği
Bireysel öğretim tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vücut hareketlerinin yapımı teknik ve uygulama kriterlerine göre uygulamalı olarak, teorik bilgiler soru cevap şeklinde yazılı anlatımla vize ve final sınavlarında değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafetle katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Ödev hazırlama 0 0 0
Sunum hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222343242222
ÖK.2222343242222
ÖK.3222343242222
ÖK.4222343242222
ÖK.5222343242222