DERS ADI

: DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 3009 DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna yönelik müdahaleleri tartışabilecekler

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dikkat eksikliğini tartışabilme
2   hiperaktivite bozukluğu hakkında bilgi sahibi olabilme
3   Dikkat eksikliği tanımlayabilecekler
4   hiperaktivite bozukluğunu tanımlayabilme
5   Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuna sahip bireyler için egzersiz planlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
2 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
3 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
4 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
5 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
7 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların genel özellikleri
8 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler
9 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler
10 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler
11 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler
12 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler
13 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler
14 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (dehb) olan çocuklara yönelik müdahaleler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kayaalp, L. (2008). Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu. Sürekli Tıp Eğitimi Etkinlikleri Sempozyum Dizisi, 62, 147-152.
Abalı, O. (2012). Hiperaktivite ve dikkat eksikliği. Deha Terapi eğitim danışmanlık ltd şti.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1222232332242
ÖK.2222232332242
ÖK.3222232332242
ÖK.4222232332242
ÖK.5222232332242