DERS ADI

: PARK REKREASYONU

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 3001 PARK REKREASYONU SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilere; açık alan ve park rekreasyonu ile ilgili çeşitli faaliyetleri uygulayabilme ve planlayabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Park rekreasyonu ile ilgili genel bilgileri açıklar
2   Park ve açık alan rekreasyonu uygulamalarına ilişkin, güncel gelişmelerle ilgili araştırma yapar.
3   Türkiye ve dünyadaki parkların fiziksel yapılarının rekreasyon faaliyetlerine uygunluğunu tartışır.
4   Açık alan ve park rekreasyonu ile ilgili çeşitli faaliyetleri uygular.
5   Açık alan ve park rekreasyonu ile ilgili çeşitli faaliyet planlarını inceler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Park Rekreasyonu dersinin tanıtımı ve ödev dağılımı
2 Park ve Açık Alan Rekreasyonu kaynakları ve parkların sınıflandırılması
3 Kent parkları ve kent parklarının sosyal etkileri
4 Açık Alan Rekreasyonu: karada, kar ve buzda yapılan aktiviteler
5 Açık Alan Rekreasyonu: suda ve havada yapılan aktiviteler
6 Milli parkların rekreasyonel amaçlı kullanılması ve yönetilmesi
7 Dünyada Milli parkların gelişimi ve önemi
8 Türkiyede Milli Parklar ve Milli Park- Rekreasyon İlişkisi
9 Parklar ve açık alanlarda rekreasyon programları planlanması ve örnek uygulamaların incelenmesi
10 Açık alan rekreasyon tesislerinin planlanması ve kriterlerin belirlenmesi
11 Öğrenci ödev sunumları
12 Öğrenci ödev sunumları
13 Öğrenci ödev sunumları
14 Öğrenci ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaküçük, S. (2016). Rekreasyon bilimi. Gazi Kitapevi, Ankara
Karaküçük ve arkadaşları. (2017). Açık alan Rekreasyonu. Detay Yayıncılık, Ankara.
Ardahan, F., Turgut, T., Kalkan Kaplan, A. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık, Ankara.
Sawyer, T. H. (2002). Facilities planning for health, fitness, physical activity, recreation and sports: concepts and applications (No. Ed. 10). Sagamore Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1555544434443
ÖK.2555544434443
ÖK.3555544434443
ÖK.4555544434443
ÖK.5555544434443