DERS ADI

: TENİS

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSS 2002 TENİS SEÇMELİ 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ŞENOL YANAR

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Öğrencileri tenis tarihi, oyun kuralları, tenis öğrenimi ve tenis temel teknik ve becerileri hakkında bilgi vermek ve bu teknikleri uygulamalı olarak öğrencilere aktarmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk ve Dünya tenis tarihi hakkında bilgiyi kavrayabilme.
2   Malzeme bilgisini sporcularına aktarabilme ve yaş gruplarına göre doğru malzemeyi kullanabilme.
3   Hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 parçası; zamanlama, ayak çalışması (pivotlama), ideal vuruş noktası bilgileri kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tenis sporuna giriş, tarihi, tenis ekipmanları (raket, giysiler, ayakkabı, toplar) Oyun ve tenis kortu hakkında genel bilgi.;Mikro ve mini tenis hakkında bilgi.
2 Hazır pozisyon, raket top ve sporcu uyumu, vuruşun 3 parçası; zamanlama, ayak çalışması (pivotlama), ideal vuruş noktası, forehand ve backhand çalışmalarına giriş. Raket Tutuşları.
3 Forehand vuruş; Teorisi
4 Backhand vuruş; Teorisi
5 Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand). MİKRO TENİS SAFHASI(Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mikro Tenis safhasının anlatımı ve uygulanması)
6 MİNİ TENİS SAFHASI Modern tenis öğretiminin basamaklarından olan Mini Tenis safhasının anlatımı.
7 Mikro ve mini tenis çalışmaları
8 Midi ve makro tenis öğretimi ve uygulamaları
9 Servis ve servis karşılama, teorisi, tekniği gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar, servis stratejileri
10 Groundstroke çalışmaları (Forehand, Backhand).
11 Oyun kuralları ve Teorik ders. Tekler / Çiftler maçları ve kuraları.
12 Yardımcı ve özel vuruşlar: Vole, yarım vole, yaklaşma vuruşları; teorisi, tekniği gösterme, öğrenci katılımlı çalışmalar
13 Yardımcı ve özel vuruşlar: Smaç, lob, drob shot.
14 Yardımcı ve özel vuruşlar: Smaç, lob, drob shot.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ULUSLAR ARASI TENİS FEDERASYONU, İLERİ SEVİYE ANTRENÖRLÜK ELKİTABI,2009 MACHAR REİD, ANN QUİNN, STRENGTH AND CONDTİONİNG FOR TENNİS, 2004
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları Brow,Jim Teaching tennis leisure pres 1989.
Tina Hoskins 1001 incredible tennis games, drills&tips first edition, 1996.
Jim Courier Tenis tactics U.S. tenis association. Stan Smith Coaching tennis successfully, U.S. tenis association.
PAUL ROETERT, WORLD CLASS TENNİS TECHNIQUE

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333353353333
ÖK.2333353353343
ÖK.3333353353343