DERS ADI

: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 2006 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Çocuk psikolojisinin konusunu, tarihçesini, kullanılan yöntemleri, yeni yaklaşımları, sosyal, duygusal, ruhsal gelişim alanlarının yanı sıra cinsel kimlik gelişimini içeren temel konuları inceleyerek öğrencilerde çocuk psikolojisine ilişkin farkındalık yaratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk psikolojisi alanını ve tarihini kavrayabilme
2   Çocuk psikolojisinin öncülerini ve görüşlerini açıklayabilme
3   Çocuk psikolojisinde kullanılan yöntemleri açıklayabilme
4   Çocuk psikolojisinde öğretmenin rolünün farkında oluş
5   Çocuk psikolojisine ilişkin yayınları okumaktan zevk alış

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Gelişim ve çocuk psikolojisi, çocukluk tarihi
3 Çocuk psikolojisinin öncüleri ve erken dönem kuramcılar
4 Çocuk psikolojisinde yöntem
5 Piaget ve yenilikçi Piagetcilerin görüşleri, Vygotsky ve görüşleri
6 Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım
7 Akran ilişkileri ve arkadaşlık gelişimi
8 Cinsel kimlik gelişimi
9 Duygusal gelişim
10 Sosyal gelişim
11 Çocukluktan ergenliğe geçişte farklı boyutlar
12 Uyum sorunları ve davranış bozukluklarında temel faktörler
13 Uyum sorunları ve davranış bozuklukları
14 Çocuk istismarı ve ihmali, okullarda akran istismarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, Aile ve İnsan Gelişimi-Kültürel Psikoloji. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Hortaçsu, N. (2000). Çocuklukta İlişkiler: Ana Baba Kardeş ve Arkadaşlar. İstanbul: İmge Kitabevi. Yavuzer,H. (1999). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Miller, P.H. (1989). Theories of Developmental Psychology (Second Edition). NewYork: W.H.Freeman.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1333434333343
ÖK.2333434333343
ÖK.3333444333343
ÖK.4333444333343
ÖK.5333444333343