DERS ADI

: TERAPÖTİK REKREASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RAS 4020 TERAPÖTİK REKREASYON SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rekreasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK AYDIN

Dersi Alan Birimler

Rekreasyon

Dersin Amacı

Engellilerde beden eğitimi ve sporun anlam ve öneminin kazandırılması, engelli bireylerle normal bireylerin bir arada yaşamasının kazandırılması ayrıca engelliliğin nedenleri ve önlenmesi hakkında bilgi vermek, engellilerin yaptığı sporların özellikleri kuralları engel guruplarına yönelik yapılan aktivite örnekleri ve spor organizasyonları hakkında bilgi vermek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engelliler için beden eğitimi ve spor dersinin tanımı, tarihçesi, ilkeleri ve özel eğitim hizmetlerinin yapılanmasını açıklayabilme.
2   Öğrenciler yaşlı bireylerde fiziksel aktivite konusunda temel bilgi sahibi olacak
3   Öğrenciler Yaşlı bireylerde performansını ölçmek için kullanılan testlere öğreneceksiniz
4   Öğrenciler, yaşlı bireylere özgü egzersiz planı yapmaları mümkün olacak
5   Öğrendiği bilgileri uygulayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaşlanma, yaşlanma nedenleri ve yaşlanma sürecinin açıklaması
2 Yaşlılarda egzersiz planlama ve uygulaması
3 Yaşlı bireylerde fiziksel kapasite ölçüm yöntemleri
4 Engelliler ve sınıflandırılması
5 Engelliler ve sınıflandırılması
6 Engellilerde egzersiz planlama ve uygulaması
7 Engellilerde egzersiz planlama ve uygulaması
8 Engellilerde egzersiz planlama ve uygulaması
9 Engelli çocuklarda egzersiz planlama ve uygulaması
10 Engelli çocuklarda egzersiz planlama ve uygulaması
11 Engelli çocuklarda egzersiz planlama ve uygulaması
12 Uygulama (Kaynaştırma okulu)
13 Uygulama (zihinsel engelliler okulu)
14 Uygulama (zihinsel engelliler okulu)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gür H, Küçükoğlu S. Yaşlılık ve Fiziksel Aktivite: Yaşlılar için egzersiz programları. 1-92, Türk Roche Comp., İstanbul 1993. Gür H. Yaşlılar ve fiziksel aktivite. Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon (Ed.M. Beyazova, Y. Gökçe- Kutsal). Güneş Kitabevi, Ankara, 2000, syf. 2564-2581.
Özer, D. Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor . Nobel Yayın Dağıtım , Ankara, Mayıs, 2001
Özer, D. Özer, K. Çocuklarda Motor Gelişim Kazancı Kitap A.Ş. İstanbul ,2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ve; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara sınav ve; uygulama becerileri ise final sınavı ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse zamanında ve uygun kıyafet materyal ile gelinecek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
İzmir Caddesi, Çolak İbrahim Bey Mah. 91/3 Sok. No:2 Seferihisar/İzmir
Tel: + 90 (232) 743 10 01
Mail:

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi: 09.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.13333
ÖK.23333
ÖK.33333
ÖK.43333
ÖK.53333