DERS ADI

: Engelli ve Toplum

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 2039 Engelli ve Toplum SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HACI AHMET YARAR

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Öğrencinin engellilik konusunda bilgi sahibi olmasını sağlayarak toplum içinde engelli bireylerin karşılaştıkları durumları, engelli bireyin haklarını ve toplumla bütünleşmelerinin sağlanması konusunda analiz yeteneklerini geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engellilik ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlar
2   Özürlülüğün sınıflamasını bilir.
3   Engellilerin toplum içinde karşılaştıkları sorunları tanımlar
4   Engelli bireyin haklarını bilir
5   Farklı engellere sahip bireylerde egzersiz programı oluşturmayı ve uygulamayı bilir.
6   Engelli bireylerin topluma kazandırılması için gerekli değerlendirme ve fizyoterapi yaklaşımlarını bilir ve uygular
7   Rehabilitasyon ekip çalışmasını bilir, ve organize edebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumların kültürel özellikleri ve engellilik
2 Engellik nedir Dünyada ve ülkemizde engelli insidansı ve engelliliğin nedenleri
3 Engelliliğin nedenleri, Sınıflandırılması: Görme, işitme ve ortopedik engelliler
4 Engellilerin sınıflandırılması: Zihinsel engelliler, Ruhsal ve duygusal engelliler, süreğen hastalıklar
5 Genel tartışma
6 Engelli ve ulaşım-trafik Engelli ve bilişim-erişebilirlik
7 Engelli Hakları Engellilerle ilgili sosyal politikalar
8 Engelliler ile ilgili yurtiçi ve yurtdışı projeler
9 Engelli ve istihdam
10 Engellileri için fiziksel çevre düzenlenmesi- İÇ MEKAN
11 Engellileri için fiziksel çevre düzenlenmesi- DIŞ MEKAN
12 Engellilerde koruyucu yaklaşımlar
13 Engelliler için genel sağlık hizmetleri ve evde bakım hizmeti
14 Engellilerde fiziksel aktivite ve egzersiz Engelli ve spor

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Işıkhan, Vedat. Türkiye'de Zihinsel Engelli Çocuğa Sahip Annelerin Sorunları. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 2005.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içeriğini kavrama düzeyi
İçeriği aktarma düzeyi
Ekip çalışmasına uygunluk
Saha çalışması başarısı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Hacı Ahmet YARAR
DEÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi
15 Temmuz Sağlık ve Sanat Yerleşkesi, Balçova / İzmir
haciahmet.yarar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12.30-13.15

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Sunum Hazırlama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.4111
ÖK.5111111
ÖK.6111111
ÖK.7111