DERS ADI

: EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5008 EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GAMZE ÜNGÜR

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikleri konusunda öğrencileri yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları
2   Örtük programla ilgili yaklaşımlar
3   Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile örtük program ilişkisini açıklar.
4   Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenlerinin önemini bilir.
5   Okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimini takip eder.
6   Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikleri konusunda uygulamalar yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları
2 örtük programla ilgili yaklaşımlar
3 bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program
4 Bir ritüel yeri olarak okul
5 okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri
6 okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi;
7 değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi
8 Ara sınav
9 değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
10 Program dışı etkinlik planlama
11 Program dışı etkinlik planlama
12 Program dışı etkinlik planlama
13 Program dışı etkinlikleri değerlendirme
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yüksel, S. (2002). Örtük program. Eğitim ve Bilim, 27(126).
Yüksel, S. (2004). Örtük program: Eğitimde saklı uygulamalar. Nobel Yayın Dağıtım.
Tuncel, İ. (2008). Duyuşsal özelliklerin gelişimi açısından örtük program. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Fidan, N. (1986). Okulda öğrenme ve öğretme. Gül Yayınevi.
Demirel, Ö. (1999). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
hakan.serifoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 8 24
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.234
ÖK.334
ÖK.44
ÖK.53
ÖK.6