DERS ADI

: İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ TEMELLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İKS 4106 İKLİMLENDİRME SİSTEMLERİ TEMELLERİ ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

TUNAHAN AKIŞ

Dersi Alan Birimler

İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi
İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi (İÖ)

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere, Psikrometrik diyagram ve temel psikrometrik işlemler ile bir mahalde ısıtma ve soğutma yükü hesaplarının yapılması, Hava , Su ve freon gaz ile çalışan iklimlendirme sistemlerinin örnek uygulamalarla tanıtılması ve seçimi ve montajını yapmak için gerekli olan yeterliklerinin kazandırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikrometrik diyagramı iklimlendirme işlemleri için kullanabilme
2   Bir mekanda ısıtma ve soğutma yükleri ile uygun iklimlendirme sistemi seçimini belirleyebilme
3   Merkezi hava debili (CAV) ve bireysel iklimlendirme sistemlerinin tasarım ve seçimini yapabilme
4   split klima cihazının montajını yapabilme
5   Kanallı split klima cihazının montajı için gerekli bilgiye sahip olma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikrometrik diyagram ve temel psikrometrik işlemler
2 Psikrometrik diyagram ve temel psikrometrik işlemler
3 Yaz ve Kış iklimlendirme işlemlerinin psikrometrik diyagramda gösterilmesi
4 Yaz ve Kış iklimlendirme işlemlerinin psikrometrik diyagramda gösterilmesi
5 Mahallin pratik iklimlendirme ısı yükü hesaplarının yapılması
6 Mahallin pratik iklimlendirme ısı yükü hesaplarının yapılması
7 Mahallin pratik iklimlendirme ısı yükü hesaplarının yapılması
8 Ara Sınav
9 Hava , Su ve freon gazı ile çalışan iklimlendirme sistemlerinin tanıtımı, çalışma şekilleri ve secim kriterleri
10 Hava , Su ve freon gazı ile çalışan iklimlendirme sistemlerinin tanıtımı, çalışma şekilleri ve secim kriterleri
11 Hava , Su ve freon gazı ile çalışan iklimlendirme sistemlerinin tanıtımı, çalışma şekilleri ve secim kriterleri
12 Hava , Su ve freon gazı ile çalışan iklimlendirme sistemlerinin tanıtımı, çalışma şekilleri ve secim kriterleri
13 Split tip ve Kanallı split tip klima cihazları montaj bilgileri
14 Split tip ve Kanallı split tip klima cihazları montaj bilgileri
15 Split tip ve Kanallı split tip klima cihazları montaj bilgileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Klima ve Havalandırma , Şadi Tamer, Cilt 1, II.Baskı, 1990.
Yardımcı kaynaklar:
1. İklimlendirme Ve Klimatoloji Tekniği, Cilt 1, Eğitim Yayınları.
2. Isısan Yayınları
Diğer ders materyalleri: Psikrometrik diagram , Hesap Makinası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Ders Anlatımı

2. Soru Çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Ara Sınav

2. Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve Final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecek ve bu öğrenme çıktılarına ulaşmada öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik ve uygulama derslerinin %80 ine katılım zorunludur. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tunahan.akis@deu.edu.tr
Tel: 0232- 3012641

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her yarıyıl başında görüşme gün ve saatleri dersi veren öğretim elemanı tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11111111111
ÖK.2111111111
ÖK.31111111111
ÖK.4111111
ÖK.51111111111