DERS ADI

: Baskı Tasarımında Deneysel Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TBS 4212 Baskı Tasarımında Deneysel Uygulamalar SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÜLCAN BATUR

Dersi Alan Birimler

Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Dersin Amacı; farklı malzeme ile temel baskı ve tekstil teknikleri kullanılarak , özgün baskı tasarım uygulamaları yapmaktır. Farklı malzeme ve farklı tekniklerin bir arada kullanılması, yenilikçi deneysel araştıma ve arayışlarla sorgulanacaktır. Özellikle teknik ve üretim çözümlemeleri yeni bir bakış açısıyla tekstil baskı ürünü elde edilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirlenen temaya göre, temel baskı ve tekstil teknikleri kullanılarak tasarımın uygulanması
2   Tasarıma göre malzeme ve teknik çözümlemeler yapılması
3   Deneysel uygulama arayış ve yaklaşımların araştırması ve uygulama çalışmaları
4   Yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımların irdelenmesi ve uygulama çalışmaları
5   Tasarımların ürün aşamasında çözüm odaklı yaklaşımların kazanılması ve ürün elde edilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Uygulanacak proje için güncel moda eğilimlerinin araştırılması
2 2.Güncel moda eğilimleri ve trend aşaması sonucunda temanın belirlenmesi ve araştırma süreci
3 3.Güncel moda eğilimleri ve trend aşaması sonucunda temanın belirlenmesi, araştırma süreci ( malzeme- teknik) ve eskiz çalışmaları
4 4.Eskiz çalışmaları
5 5.Eskiz çalışmaları
6 6. Eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi
7 7. Tasarım uygulama çalışmaları ve deneysel uygulamalar
8 8. Teknik- malzeme ilişkisi ve deneysel arayış ve uygulamalar
9 9.Teknik- malzeme ilişkisi ve deneysel arayış ve uygulamalar
10 10. Teknik- malzeme ilişkisi ve deneysel arayış ve uygulamalar
11 11. Ara değerlendirme
12 12. Tasarım uygulama ve çözümleme süreci
13 13.Tasarım uygulama ve çözümleme süreci
14 14.Tasarım uygulama ve çözümleme süreci
15 15. Sunum ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textiles: A Handbook For Designers, Marypaul Yates, W.W. Norton & Company, London, 1996
Fashion, The Collection Of The Kyoto Costume Institute, Taschen, Kyoto, 2002
The New Textiles, Chloe Clochester, Thames And Hudson, London, 1996
International Textile Design, Mary Shoeser, Lourence King Publishing, London, 1993
Carol Joys, Textile Design, Watson- Guptil Publication, New York 1993
Andrea Mc Namaro, Patrick Shelling, Design and Practice for Printed Textile, Oxford University Press, 1995
S. Meller, J. Elffers Textile Designs: 200 Years of Patterns for Printed Fabrics Arranged by Motif, Colour, Period and Design, U.S.A, 2002
Richard Fisher, Dorothy Wolfthal, Textile Print Design, Fashion Institute of Technology, Fairchild Publication 1987

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim elemanı, belirlenen konu ve eğilimler doğrultusunda öğrenciyi, tasarımın çıkış noktaları, malzemeleri, ve uygulama teknikleri ile sunum yöntemleri üzerine bir araştırma yapmaya ve plan hazırlamaya yönlendirir.

-Eskiz değerlendirme ve tartışma
Araştırmalar sonucu elde edilmiş bilgiler ışığında eskizlerin değerlendirilmesi önem kazanır. Öğretim elemanı eskizlerle öğrenciyi konusuyla bağlantılı desenler ve dokular, farklı boyama teknikleri ve malzemeler, bu aşamada üretim tekniklerinin dikkate alınmadığı yaratıcı ve yenilikçi unsurlar konusunda yönledirir.

-Uygulama
Öğrenci tarafından yapılan üretim hesaplamaları, örgü ve kumaş yapısı seçimleri öğretim elemanı tarafından kontrol edilir. Üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Projeler ürün - hedef kitle iilişkisi, uygulanabilirlik , işlevsellik vb temel tasarım kriterleri göz önünde bulundurularak değerlendirilecektir. Ayrıca malzeme ve teknik ilişkisi ve uyumu, üretim teknikleri, bununla birlikte yenilikçi ve deneysel arayış ve çözüm süreci temel değerlendirme kriterlerini oluşturacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte. mazeret olarak kabul edilmeyecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulcan.ercivan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi 10:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 3 42
Sunum Hazırlama 4 4 16
Proje Hazırlama 5 4 20
Tasarım Projesi 5 4 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1553511131355
ÖK.25351111135
ÖK.353553155533553
ÖK.4535355555313555
ÖK.5555331555515