DERS ADI

: Takı ve Mücevher Tasarım Teknolojisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAU 3382 Takı ve Mücevher Tasarım Teknolojisi II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PELİN DİKMEN

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin, klasik kuyumculuk tekniklerinin dışına çıkarak, farklı malzemelerle, sanat platformunda yer alan diğer disiplinlerin uyguladıkları üretim teknikleri kullanarak takı ve mücevher üretebilmesi, uluslar arası platformda çağdaş takı tasarımı kapsamında yer alabilecek çalışmalar yapabilmesi, yeni ve eski teknikleri birlikte kullanabilmesi, üretim ve süsleme tekniklerinde geniş bir bilgi birikimine sahip olabilmesi, bu bilgi birikimini kendine özgü bir vizyon ile tasarımlarına aktarabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Takı ve mücevher üretiminde kullanılabilecek, farklı tasarım disiplinlerinin üretim teknikleri çözümleyebilmesi, yeni ve farklı malzemeler hakkında bilgi sahibi olabilmesi, teknikler ile ilgili gelişmeleri takip etmesi,
2   Takı ve mücevher üretiminde, farklı tasarım disiplinlerinin kullandıkları üretim tekniklerini kullanabilmesi ve üretim tekniğine göre tasarımını şekillendirebilmesi
3   Etik değerler çizgisinde, Kuyumculuk sektörüne farklı bir bakış açısı getirebilmesi, tasarım ilkeleri doğrultusunda ürün geliştirmeye yönelik çalışmalar yapabilmesi
4   Çağdaş Takı ve mücevher tasarımında yenilikçi ve özgün ürünler ortaya çıkarabilmesi, çağdaş takı platformunda sergilenebilecek çalışmalar yapabilmesi
5   Kazandığı malzeme bilgisi ve teknik donanım ışığında ve etik değerler doğrultusunda, çalışmalarını (tasarımdan üretim sürecine kadar) sunabilme ve savunabilme becerisine sahip olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Farklı tasarım disiplinlerinin üretim teknikleri tanıtılması,
2 Takı ve mücevher üretiminde kullanılan, yeni ve farklı malzemelerin görsel sunumla aktarılması
3 1. Projenin verilmesi, proje ile ilgili teknik ve malzeme açılımı yapılarak tasarımların yapılması, öğrenciler ile teknik, malzeme ve tasarım tartışmaları yapılması
4 1. Proje kapsamında üretime geçiş
5 1. Proje kapsamında üretimi
6 1. Proje kapsamında üretimin sonuçlandırılması
7 2. Projenin verilmesi, proje ile ilgili teknik ve malzeme açılımı yapılarak tasarımların yapılması öğrenciler ile teknik, malzeme ve tasarım tartışmaları yapılması
8 2. Proje kapsamında üretime geçiş
9 2. Proje kapsamında üretimi
10 2. Proje kapsamında üretimin sonuçlandırılması
11 Her öğrencinin kendisin belirleyeceği teknik, malzeme ve süsleme teknikleri ile workshop yapılması
12 Her öğrencinin kendisin belirleyeceği teknik, malzeme ve süsleme teknikleri ile workshop yapılması
13 Workshop çalışmasının sonuçlandırılması ve ortaya çıkan ürünlerin her öğrenci tarafından çözümlemesi
14 Değerlendirme, Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, Prof. Nigan Beyazıt,İstanbul 1994
Jewelry, Fundamentals of Metalsmithing Hand Books Press, Tim McCreight, 1997
Materıals And Desıgn: The Art And Scıence Of Materıal Selectıon In Product Desıgn , Ashby, Mıke;, 2005
Design Methods .C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970
A Fashıonable Hıstory Of Jewelry & Accessorıes , Reynolds Helen, Raıntree Publıshers, 2003
20th Century Jewelry: The Complete Sourcebook Peacock, John Thames & Hudson2002

Yardımcı kaynaklar:
Clothıng And Jewelry , Macdonald Fıona, Crabtree Publıshıng Company, 2001
The Couture Accessory , Mılbank, Carolıne Rennolds, Harry N. Abrams Inc., Publıshers, 2002
Diğer ders materyalleri:
Dergiler (Schmuck Magazine, Jewellery Magazine, Goldnews ), Mücevher ve Takı firmalarının Katalogları, TrendBook, Mücevher ve takı Firmalarının İnternet Siteleri, Türkiye `deki Kuyumcular Odalarının yayınladıkları dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Kapsamında;
1-Ders anlatımı
Dersi veren eğitimci; farklı tasarım disiplinlerinin üretim tekniklerini örnekler ile öğrencilere anlatır ve görsel sunumla destekler, öğrencilerden derse ön araştırma yaparak hazırlıklı gelmesini ister.
2- Araştırma:
Öğrenci, ders içerisinde aldığı bilgiler doğrultusunda teknik araştırmasını tamamlar ve derste paylaşır.
3- Proje verilmesi ve Teknik Çözümlemeler
Verilen proje doğrultusunda, öğrenci, istenilen üretim tekniğini kullanmak üzere tasarımını tamamlar. Tasarımlar ve üretim tekniği ders saati içerisinde tartışılır. Uluslar arası çağdaş takı tasarımı platformundaki örnek çalışmalar incelenir, Eğitimci ve öğrenciler teknik çözümlemeler hakkında fikirlerini paylaşırlar.
4-Üretim süreci
Tasarımlar seçilip, üretim tekniğine dair tüm problemler çözümlendikten sonra, üretim aşamasına geçilir. Bu aşamada atölyenin imkanları dahilinde üretime başlanır. Ancak atölyenin imkanları dahilinde olmayan, teknik donanımı gerektiren durumlarda öğrenciler fakülte dışından yardım alabilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PSN ProjeSunumu
2 ASM Araştırma/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PSN * 0.20 +ASM * 0.20 + TUG * 0.50 +DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- Öğrencinin öğretilen teknikler ile ilgili yaptığı araştırma, tasarımından üretim süreci tamamlanana kadar olan süreçte gösterdiği performans ( teknik çözümleme yapabilmesi, üretim tekniklerinde kullanılan malzemeleri doğru kullanabilmesi, karşılaştığı sorunları çözümleyebilesi, üretimi sonuçlandırabilmesi vb.), göz önüne alınarak ,

2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını savunabilmesi, teknik donanımı) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1- Öğrencinin öğretilen teknikler ile ilgili yaptığı araştırma, tasarımından üretim süreci tamamlanana kadar olan süreçte gösterdiği performans ( teknik çözümleme yapabilmesi, üretim tekniklerinde kullanılan malzemeleri doğru kullanabilmesi, karşılaştığı sorunları çözümleyebilesi, üretimi sonuçlandırabilmesi )

2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını savunabilmesi, teknik donanımı) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pelin.demirtas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:00- 13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Araştırma/ Sunum hazırlama 6 2 12
Proje Sunumu hazırlama 6 2 12
Tasarım- uygulama çalışmaları 14 2 28
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15531355333355
ÖK.25335315
ÖK.33533135
ÖK.42533133
ÖK.53533135