DERS ADI

: Cam Sanatı Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRS 3015 Cam Sanatı Tarihi SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Grafik
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Seramik
Aksesuar Tasarımı
Sinema ve Televizyon
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Seramik ve Cam Tasarımı
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Moda Giyim Tasarımı
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Seramik ve Cam
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı

Bu ders; camın malzeme olarak bulunuşundan ve bir sanat malzemesi olarak kullanımından hareketle tarihsel süreçte geçirmiş olduğu değişimleri kavratmayı ve günümüz cam sanatının eğitim ile olan ilişkisini irdelemeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Camın tarihsel gelişim süreci konusunda temel bilgiye sahip olabilmesi
2   Camın tarihsel gelişim sürecinde tasarımı ve üretimini tanıma ve teknik bilgiye sahip olabilmesi
3   Cam sanatı eğitiminin ulusal ve uluslararası boyutta geçirdiği gelişim ve değişim hakkında bilgiye sahip olabilmesi
4   Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi
5   Eğitimden elde edilen bilgiyi uzmanlık alanı konusunda yetkinliğe dönüştürebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Camın tanımı ve bulunuşu
2 Erken dönem teknikleri, boncuk yapımı ve boncuk fırınları
3 İç Kalıp Tekniğinin doğuşu
4 Mozaik Cam ürünlerin yapımı ve kalıp tekniğinin tarihsel süreçteki yeri
5 Üflemenin bulunuşu ve Roma Dönemi Camları
6 Özel Cam uygulama tekniklerinin gelişimi
7 İslam Camı ve Osmanlı Camı
8 Ara Sınav
9 Osmanlı İmparatorluğu nda ve Avrupa da vitray sanatı
10 18 ve 19 yy. Beykoz Camları
11 Avrupa Cam Sanatı ve Amerikan Stüdyo Cam hareketi
12 Stüdyo Cam Hareketinin Yayılması ve Eğitim ile olan ilişkisi
13 Çağdaş Cam Eğitimi veren Kurum ve Kuruluşlar
14 Ödev ve sunumların değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
The History of Glass, Dan Klein, Tiger Books- Slovakya, 1997
Glass of the Roman Empire, David Whitehouse, The Corning Museum of Glass, New York, 1988
Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri, Akantaş, Bilgehan Uzuner,İnkılap Kitabevi, 2004
Yardımcı kaynaklar:
Anadolu Camcılığı, Üzlifat Özgümüş, Pera Yayıncılık, İstanbul, 2000
Beykoz Camları, Önder Küçükerman, Şişecam Yayınları, İstanbul, 2002
Çeşmibülbül, Önder Küçükerman, Şişecam Yayınları, İstanbul, 2002
Kokuların Mirası, Sadberk Hanım Müzesi, İstanbul, 1993

Diğer ders materyalleri: Tekniklerle ilgili web siteleri, sempozyum bildiri kitapları, dergiler ve sergi katalogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrenciye; görsel malzeme ile desteklediği derslerde, tarih içinde camın gerek bir materyal olarak gerekse bir sanat malzemesi olarak kullanımını aktarır. Bu esnada farklı dönem örnekleri ve bu örneklerin uygulama amaç ve yöntemlerinden de bahsedilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öğrencinin derse olan ilgisini ve ders sonucu elde etmiş olduğu bilgiyi saptamayı amaçlayan yazılı sınavlar gerçekleştirilecek ve dönem ödevi verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. % 70 ders katılımı zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Dönem Sonu Ödev ve sunum Değerlendirmesi 1 1 1
Vize Sınavı 1 8 8
Final Sınavı 1 8 8
Dönem Sonu Ödev ve sunum Değerlendirmesi 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Dönem Sonu Ödev ve sunum Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1311311
ÖK.231111
ÖK.3133133335
ÖK.43311313
ÖK.5132