DERS ADI

: Cam Tekniklerine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRS 3012 Cam Tekniklerine Giriş SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. HALİL YOLERİ

Dersi Alan Birimler

Seramik
Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Bu ders; cam şekillendirme yöntemlerini, materyal ve uygulama süreçlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cam tasarımı konusunda temel bilgiye sahip olabilmesi
2   Cam malzemeyi tanıma ve teknik bilgiye sahip olabilmesi
3   Cam sanatı ve teknolojisinde kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olabilmesi
4   Mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi
5   Eğitimden elde edilen bilgiyi uzmanlık alanı konusunda yetkinliğe dönüştürebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Camın tanımı ve sınıflandırılması
2 Cam şekillendirme tekniklerine giriş, iç kalıp ve üfleme teknikleri
3 Cam döküm teknikleri kalıba döküm, kuma döküm, presleme tekniği
4 Fırında cam şekillendirme teknikleri fırın dökümü
5 Fırında cam şekillendirme teknikleri pate de verre
6 Fırında cam şekillendirme teknikleri mozaik cam tekniği, murinne, binçiçek (millefiori)
7 Fırında cam şekillendirme teknikleri çökme, füzyon ve Lampworking tekniği
8 Ara Sınav
9 Soğuk cam şekillendirme teknikleri kesme cam, asitle aşındırma, kumla aşındırma, elmas uçla aşındırma, yontma
10 Birleştirme teknikleri vitray, tiffany, dalle de vere
11 Dekoratif teknikler parça ekleme ve sarma, çatlatma, filigrana, graal, incalmo
12 Dekoratif teknikler lamelles- plaguettes, marquetry, tozla dekor
13 Dekoratif teknikler mineleme, boyama, iç boyama, cam altı boyama, yanardöner camlar
14 Ödev ve sunumların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Techniques of Kiln-formed Glass, Keith Cummings, A&C Black- London, Universty of Pennsylvania Pres, Philadelphia, 1997
Glass Casting and Mold Making, Boyce Lundstrom, Vitreous Publications, 1989
Warm Glass, Philippa Beveridge, Ignasi Domenech, Eva Pascual, A Division of Sterling Publishing Co., Inc.New York, 2005
Yardımcı kaynaklar:
Çağdaş Cam Sanatı, Fırın Teknikleri ve Uygulamalar, Keith Cummings, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir,2011
Bulunuşundan Üflemeye Uygulamalı Cam Teknikleri, Akantaş, Bilgehan Uzuner,İnkılap Kitabevi, 2004

Diğer ders materyalleri: Tekniklerle ilgili web siteleri, sempozyum bildiri kitapları, dergiler ve sergi katalogları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, cam şekillendirme teknikleri, bu tekniklerin sanatsal ve endüstriyel olarak üretilmiş örnekleri ve uygulama süreçleri konusunda bilgilendirir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + DKL * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öğrencinin derse olan ilgisini ve ders sonucu elde etmiş olduğu bilgiyi saptamayı amaçlayan yazılı sınavlar gerçekleştirilecek ve dönem ödevi verilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.% 70 ders katılımı zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halil.yoleri@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ödev ve Sunum Değerlendirme 1 1 1
Vize Sınavı 1 8 8
Final Sınavı 1 8 8
Ödev ve Sunum Değerlendirme 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ödev ve Sunum Değerlendirme 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5