DERS ADI

: Seramik Şekillendirme Yöntemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 1012 Seramik Şekillendirme Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ALİ TEMEL KÖSELER

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Seramik eğitiminin başlangıcını oluşturan bu ders; öğrenciye malzemeyi tanıtmak, temel eğitimini oluşturmak, onu malzemeyi teknik özellikleriyle düşünmeye yönelterek bir sonraki seramik derslerine hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Seramik şekillendirme yöntemlerinden tornada şekillendirme kapsamında, çamuru merkezleme, açma, yükseltme gibi teknik ayrıntıları, basit silindirler yaparak kavrayabilmesi,
2   Torna ile şekillendirme tekniğini kullanarak basit kullanılabilir objeler yapabilmesi ( örneğin: çay fincanı ve tabağı gibi)
3   Tornada şekillendirilmiş bir nesnenin rötuşunu yapabilmesi
4   Tornada şekillendirilmiş nesneye kulp, ağız vs. gibi unsurları ilave edebilmesi
5   Yaptığı nesneyi bir bütün olarak görmeyi, ergonomiyi ve temel tasarım ilkelerini kavrayabilmesi
6   Ortaya çıkan ürünü kurallarına göre kurutabilmesi, pişirebilmesi, sırlayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seramik tornası hakkında genel bilgi
2 Tornada şekillendirme tekniği ve kullanılan araç-gereçler üzerine genel bilgi
3 Çamur yoğurma ve çamur hazırlama
4 Tornada merkezleme
5 Tornada açma, yükseltme
6 Tornada silindir şekillendirme
7 Torna yöntemiyle şekillendirilmiş bir proje
8 Rötuşlama
9 Kulp hazırlanması ve takılması
10 Rötuşlama- kurutma
11 Kurutma
12 Bisküvi Pişirimi
13 Sırlama
14 Sır pişirimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson, Jan Peterson,Çeviren:Sevim Çizer,
Yardımcı kaynaklar: The Encyclopedia of pottery techniques, Peter Cosentino
The Complete Potters Companion, Tony Birks
Seramik hataları ve çözüm yöntemleri, Harry Fraser, Çeviren: Zeliha Mete & İlker Özkan

Diğer ders materyalleri: Ulusal Sanatçı web siteleri, çeşitli programlarda hazırlanmış tezler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, öğrencilerle bire bir çalışılarak dönem sonunda pişirim aşaması ve bir sunumla sonlandırılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenci, verilen teknikleri zamanında uygulamış olması ve belirlenen kriterler çerçevesinde tamamlanmış ürünleri ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, disiplinli çalışma, zamanı iyi kullanma, verilen teknikleri istenen süre içinde tamamlama ve sunma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. %80 derse katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4. Geciken proje teslimlerinde öğrenci derse devam etmiş olsa bile başarısız kabul edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

temel.koseler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Proje Hazırlama 10 10 100
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6