DERS ADI

: SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 4158 SÜRDÜRÜLEBİLİR PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı uluslararası işlecilik eğitimi alan lisans öğrencilerinin, pazarlama yeterliliklerini sürdürülebilirlik perspektifinden bakarak yeniden kurgulayabilmelerini ve pazarlama yönetiminde bir paradigma değişimi olduğunu öğrenebilmelerini sağlamaktır. Günümüzde dünya çok önemli çevresel, sosyal ve ekonomik sorunlarla karşı karşıyadır. İklim krizi-küresel ısınma bugünün en kritik sorunudur. Mevcut sanayi, ticaret, barınma, tüketim süreçleri sebebiyel ortaya çıkan bu tahrip edici sorun öncelikle yeni bir pazarlama paradigmasına geçişi zorunlu kılmıştır. Bu derste pazarlama becerileri yeni bir paradigmadan tartışılacak ve yeni yöntemler, mekanizmalar, süreçler ve çözümler tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci mevcut işletmecilik ve pazarlama bilgisini, kavramlarını eleştirel bakış açısıyla yeniden sorgular.
2   Öğrenci dünyanın ve toplumun temel sorunlarını analiz etme becerisini kazanır.
3   Dünyanın ve toplumun sorunlarının çözümüne ilişkin değişen işletmecilik bakış açısını kurgulayabilir
4   Pazarlama bakışa açısını dünyanın ve toplumun sorun ve ihtiyaçlarına yönelik olarak tekrar kurgulayabilme yeteneği kazanır.
5   Etkin pazarlama tekniklerini toplumsal, ekonomik ve çevre sorunlarının çözümü için kullanmayı öğrenir
6   Sürdürülebilirlik bakış açısının gereklerini tanımlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. YY'da Pazarlama
2 Sürdürülebilirlik için pazarlama çerçevesi
3 Sosya-Ekonomik sorunlar
4 Sürdürülebilir tüketici davranışı
5 Sürdürülebilir pazarlama değer ve amaçları
6 Sürdürülebilir pazarlama stratejileri
7 Müşteri çözümleri
8 İletişim
9 Müşteri maliyeti
10 Kolaydalık
11 Sürdürülebilir pazarlamaya dönüşüm
12 Sürdürülebilir pazarlamayı yeniden kurgulamak
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı:
"Sustainability Marketing", A Global Perspective, 2nd Edition Frank-Martin Belz & Ken Peattie, Wiley, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımları, film gösterimleri, takım çalışmaları, sunumlar, saha araştırması, seminerler bir bütün olarak dönem boyunca kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.60 + DKT * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize ve Final değerlendirmeleri de bireysel ve /veya takım ödevi olarak verilebilir.

Değerlendirme Kriteri

BU DERSTE, 3 farklı ÖDEV BULUNMAKTADIR.

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

ÖDEV 1: SÜRDÜRÜLEBI LI R KALKINMA HEDEFLERI
1 sürdürülebilir kalkınma hedefi (SDGs) seçin. Seçilen hedefle ilgili 2 gerçek hayat pazarlama uygulaması bulacaksınız. Bir uygulama SKA ile ilgili olumlu etkiye sahipken; ikincisi belirli bir şirketin / markanın SKA ile ilgili olumsuz uygulaması olacaktır.
Örnekleriniz hakkında yazılı bir rapor hazırlayacak ve bir tartışma sorusu oluşturacaksınız. Yazılı raporunuzda sorunuza cevap vereceksiniz. Ayrıca bir sunum hazırlayacak ve sunacaksınız.

ÖDEVLERI N DEĞERLENDI RI LMESI NDE KULLANILAN KRI TERLER
Bağlamın anlaşılması 20 puan
Verilen amaca göre doğru örnekleri bulma 30 puan
Bulunan vakanın yorumlanması ve yorumların slayt notlarına yazılması - 40 puan
Profesyonel bir şekilde sunum yapmak 10 puan

ÖDEV 2: SÜRDÜRÜLEBI LI RLI K MÜCADELESI (KATILIM NOTU (%10) ÖDEV 2'DEN GELECEKTI R)
BAZI GÖREVLERINIZ OLACAK. HER GÖREVI N KATILIM/ÇABA DÜZEYI NE GÖRE FARKLI PUANLARI OLACAKTIR. HEDEFI NI Z 100 PUAN TOPLAMAKTIR ÖDEV VERI LEN AMAÇLARA GÖRE YAPILACAKTIR-HER AMACIN FARKLI NOTLARI VARDIR.

ÖDEV 3: SÜRDÜRÜLEBI LI RLI K GÜNÜ.
Sınıf bir sürdürülebilirlik günü düzenleyecektir. Sınıf tüm etkinliklere birlikte karar verecektir. Her öğrenci bu ödevden başarılı olmak için bu hafta aktif rol almalıdır.

SÜRDÜRÜLEBI LI RLI K GÜNÜ ORGANI ZASYONUNUN DEĞERLENDI RI LMESI NDE KULLANILAN KRI TERLER
Planlama bölümüne aktif katılım 30 puan
Organizasyon sırasında aktif rol 60 puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam şarttır.
Derste bireysel ve takım ödevlerine bireysel katkı kesinlikle sorgulanacaktır.
Derste sunulacak ödevlerin orijinal olması esastır. Yaratıcı çalışmalar önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Assoc. Prof. Özge Özgen ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 2 5 10
Alan/saha çalışması 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Ödevi 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.55555
ÖK.6555555555555555