DERS ADI

: ULUSLARARASI HİZMET YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 3192 ULUSLARARASI HİZMET YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, uluslararası bağlamda hizmet yönetimi düşüncesini ve hizmet yönetiminin boyutlarını anlamaktır. Bu ders, öğrencilerin uluslararası hizmet sağlayıcılarında ya da üretim yaparken aynı zamanda hizmet boyutuna önem veren uluslararası firmalarda yönetici olarak üstlenecekleri rolde başarılı olmalarına yardımcı olmak üzere tasarımlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmeti diğer mallardan ayırmak, hizmetin temel kavramlarını, özelliklerini, sınıflandırmalarını öğrenmek
2   Hizmet sektöründeki temel değişikliklerini ve bu değişikliklerin uluslararası hizmet sağlayıcıların faaliyetleri üzerindeki etkilerini anlamak
3   Hizmet sağlayıcıların uluslararasılaşması sürecinde hizmet pazarlaması uygulamalarının anlamak ve müşterilerin kültürel farklılıkları ve diğer uluslararası çevre faktörleri çerçevesinde yorumlamak
4   Hizmet kalitesini arttırmak amacı ile hizmet hatalarını ve telafi alternatiflerini anlamak
5   Uluslararası hizmet firmalarının rekabetçiliğini arttırmak için kullandıkları bilgi teknolojilerine ilişkin farkındalık yaratmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

IBS 2001 - ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslararası Çevrede Hizmetlerin Yapısı Hizmetlerin özellikleri, Hizmet Ekonomisinde pazarlamada yeni bakış açıları
2 Uluslararası Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırması Hizmet Kavramlarını Geliştirme: Temel ve Destekleyici Elemanlar
3 Hizmetlerin Fiziksel ve Elektronik Kanallar Aracılığı ile Dağıtımı
4 Hizmet Sektöründe Farklı Kültürlerin Tüketici Davranışları Müşterileri eğitmek
5 Hizmet Sürecini Tasarlamak ve Yönetmek, rekabetçi avantaj yaratmak için Hizmet Sektöründe Çalışanları yönetme
6 İlişkileri yaratma ve müşteri bağlılığı oluşturma Müşteri geribildirimleri, başarısız hizmetin düzeltilmesi
7 Hizmet kalitesini ve verimliliği arttırma
8 Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme Turizm ve Konaklama Sektörü
9 Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme Uluslararası Perakende Sektörü
10 Uluslararası alanda çeşitli sektörlerde hizmet verenleri inceleme Uluslararası Bankacılık Sektörü
11 Gerçek Yaşam Olayları
12 Örnek Olay Çözümü
13 Örnek Olay Çözümü
14 Genral Review

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock, Christopher and Wirtz, Jochen (2007) Services Marketing, Prentice Hall.
Zeithaml, Valarie and Bitner, Mary Jo (2000) Services Marketing, McGraw-Hill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler, Sınıf içi Tartışmalar, İşitsel-Görsel Teknikler, Örnek Olay, Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci sınavlarda hizmet ve malların farklılıklarını ayırabilmeli.
2. Öğrenci sınavlarda hizmet veren şirketlerin rekabet güçlerini arttırabilmek için bilgi teknolojilerinden nasıl yararlanabileceklerini açıklamalı.
3. Öğrenci uluslararası hizmet verenlerin operasyonlarını, çevresel koşulları ve etkilerini yazılı ve sözlü örnek olaylar ile analiz edip yorumlayacak
4. Öğrenci gerçek yaşamda başarısız hizmetleri nasıl düzeltebileceğini uygulamalar ile gösterecek.
5. Öğrenci uluslararası pazarlamacılar tarafından uygulanan pazarlama stratejilerini bireysel ve sınıftaki grup tartışmalarında tartışacak.
6. Öğrenci seçili ve ilgili konularda pazarlama araştırma yöntemlerini uyguladığını yazılı ve sözlü sunumlarda gösterecek.

BU DERSTE, Vize sınavına ek olarak 1 örnek olay çalışması yapılacaktır.
Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

ÖDEVİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER
Vaka Çalışması Değerlendirmesi (genel notun %60'ı)
Bağlamı anlamak: Verilen metindeki/vakadaki sorunu veya durumu net bir şekilde tanımlayın. (30 puan)
Terminoloji kullanımı: Ödevin konusuyla ilgili derste verilen uygun terminolojiyi kullandı (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Mevcut durumu avantaj ve dezavantajlarıyla birlikte tartışmak, mevcut uygulamanın uluslararası pazarlamacılar için kritik önemini ortaya koymak ve gerekirse alternatif çözümler önermek. (40 puan)
Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki yana yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse katılım zorunludur (% 70).
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 6 5 30
Sunum Hazırlama 6 2 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.134
ÖK.24
ÖK.334
ÖK.4425
ÖK.545