DERS ADI

: KÜRESEL PAZAR ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 2016 KÜRESEL PAZAR ANALİZİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin gelişmiş küresel pazar analizleri yapabilmeleri için teori ve metodlar konusunda bilgilerini arttırmaktır. Bu ders önceki pazarlama ve araştırma derslerinin üzerine yapılandırılmış ve gelecekte küresel pazarların sistematik değerlendirmesi için analitik araçlar geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, küresel pazar analizinin adımlarını tanımlayarak, belirli bir sektöre uygulayabilmelidir.
2   Öğrenciler, şirketlerin ortalama uluslararası yatırım fırsatlarını belirlemek için çeşitli ülke pazarlarındaki farklı sektörlere ait özel karakteristikleri ve bunun uluslararası pazarlamacılar üstündeki etkisini ve önemini anladıklarını gösterebilmelidir.
3   Öğrenciler, günümüz ve gelecekteki pazar eğilimlerinin farkında olmak ve takip etmek için yayınlanmış ve internette bulunan ikincil verilerin de dahil olduğu yabancı pazar bilgilerinin kaynağını tanıyabilmelidir.
4   Öğrenciler, etkin pazarlama stratejileri geliştirmek için küresel pazar bilgi sistemindeki içsel ve dışsal bilgileri düzenleyebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pazar Araştırmasının İlkeleri ve Metodu
2 İç pazardaki ürün ve sektörü anlama
3 Ön İnceleme (Çevresel (D-STEP) Analiz)
4 Uluslararası Pazarlardaki sektör ve Pazar Potansiyelinin Analizi
5 Rakiplerin Analizi
6 Müşterilerin Analizi
7 Pazar Analizi Sunumları (Yazılı + Sözlü)
8 Pazar Analizi Sunumlar (Yazılı + Sözlü)
9 Sözlü Sunumlar
10 Pazarlama Planı Hazırlama
11 Pazarlama Planı Hazırlama
12 Final Sunumları
13 Final Sunumları
14 Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

(1) Cavusgil, S. T. (1985). Guidelines for export market research. Business Horizons, 28(6), 27-33.
(2) Robertson, K. R., & Wood, V. R. (2001). The relative importance of types of information in the foreign market selection process. International Business Review, 10(3), 363-379.
(3) Any international marketing text book.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi Tartışmalar
3. Grup Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRJ PROJE
2 SUN SUNUM
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU PRJ * 0.80 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci hazırlayacağı proje ile küresel pazar analizlerinin adımlarını açıklayacaktır.
2. Öğrenci basılı ve online ikincil pazar verilerini vurgulayarak etik ilkelere uygun bir şekilde bilgi toplayacak ve iyi organize olmuş bir şekilde yorumlayacaktır.
3. Öğrenci ekonomik, politik-yasal, sosyokültürel, demografik, teknolojik faktörler ve rekabetçi çevreyi göz önünde bulundurarak endüstri odaklı pazar analizi yapmaktadır.
4. Öğrenci seçili ve ilgili konulara pazarlama araştırmaları uygulayacak ve bunları yazılı ve sözlü sunum tekniklerini göz önünde bulundurarak sunacaktır.

BU DERSTE, 1 DÖNEM ÖDEVİ ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRME YAPILACAKTIR. Ödev grup çalışması şeklinde olacaktır (max 6 öğrenci grup olacaktır).

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.

Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

ÖDEVİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
1. Pazar Analizi Raporunun İlk Taslak Versiyonu (DÖNEM PROJESİ NOTUNUN %20'si):
Rapor aşağıdaki soruların cevaplarını içerecektir:
- Seçtiğiniz pazara ilişkin temel çevresel veriler nelerdir
- Seçtiğiniz pazar için giriş engelleri nelerdir
- Seçtiğiniz pazardaki rakipler kimlerdir
- Seçtiğiniz pazardaki müşteri profili ve tüketim alışkanlıkları nasıldır
Akademik yazma becerileri kontrol edilecektir (Makalede doğru APA formatında alıntılar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki yana yaslı metin ve profesyonel Görünüm)

2. Pazar Analizi Raporu (DÖNEM PROJE NOTUNUN %60'ı)
Aşağıdaki bölümler hakkında analiz
- Makro Çevre Analizi -20 puan
- Sektör Analizi -20 puan
- Rakip Analizi-20 puan
- Müşteri Analizi-20 puan
- Fırsatlar ve Tehdit Analizi-20 puan

3. Pazarlama Planı (DÖNEM PROJE NOTUNUN %20'si)
Pazarlama Planı, seçilen ülke için aşağıdaki stratejileri içerecektir
- Ürün Stratejileri 25 puan
- Fiyatlandırma Stratejileri 25 puan
- Dağıtım Stratejileri 25 puan
- Tanıtım Stratejileri 25 puan

SUNUM BECERILERI (GENEL NOTUN %10'U)
Sunumlar aşağıdaki kriterlere göre notlandırılacaktır
- İçerik bilgisi / İçerik organizasyonu -25 puan
- Görsellerin tasarımı / Profesyonel görünüm - 25 puan
- Dil netliği / Dilbilgisi doğruluğu -25 puan
- Zaman yönetimi / Göz teması / İzleyici katılımı -25 puan

GRUP DEĞERLENDİRMELERİ (GENEL NOTUN %10'U) Her grup üyesi diğer grup üyelerinin dönem projesine katkı düzeyini değerlendirir. Ekip üyelerinin not ortalaması öğrencinin grup değerlendirme notu olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. İntihal yasaktır.
2. Derse katılım zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.
4. Derslerin % 70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Final Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem Projesi vb..) 0 0 0
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 1 40 40
Sunum Hazırlama 2 10 20
Proje Final Sunumu 0 0 0
Vize Sınavı 0 0 0
Diğer Kısa sınav vb. 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544
ÖK.25242
ÖK.3334
ÖK.45545