DERS ADI

: TASARIM VE UYGULAMA I (MEKİKLİ DOKUMALAR)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6155 TASARIM VE UYGULAMA I (MEKİKLİ DOKUMALAR) SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ESRA KAVCI

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Geleneksel Sanatlar Bölümü Halı-Kilim Eski Kumaş Desenleri Anasanat dalı öğrencilerinin tekstil sanatı tarihini ve dokuma yöntem ve tekniklerini öğrenmesi gerekmektedir. Tarihsel kaynaklar, öğrencinin yapacağı tasarım ve uygulamalarda referans olarak kullanılacaktır. Uygulamalarda farklı dokuma yöntemleri ve teknikleri kullanılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mekikli dokumaların diğer dokumalarla arasındaki ayırt edici özelliklerini kavrayabilmesi,
2   Mekikli dokumaların özelliklerine bağlı olarak tasarım yapabilmesi,
3   Tasarım sürecinde karşılaştığı sorunları çözümleyebilmesi,
4   Tasarıma dokunabilirlik özelliği kazandırması,
5   Yaptığı tasarıma uygun malzeme seçimini gerçekleştirebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 Dokuma tekniklerinin tanıtılması
3 Dokuma makinalarının tanıtılması
4 Mekikli dokuma tezgahlarının ayırt edici özelliklerinin anlatılması
5 Mekikli dokuma tezgahında dokunacak kumaşların tasarım özelliklerinin anlatılması
6 Tasarıma kaynak oluşturacak konuların belirlenmesi
7 Tasarım
8 Tasarım
9 Tasarım
10 Tasarım
11 Tasarım
12 Tasarıma ait teknik sorunların çözümlenmesi
13 Tasarıma uygun malzemelerin belirlenmesi
14 Tasarımın dokunmaya hazır hale getirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ELSASSER, Virginia, Textiles Concepts and Principles, Delmar Publishers, New York 1997, 340 S.
EMERY, Irene, The Primary Structures of Fabrics, Thames and Hudson, The Textile Museum, Washington DC., 1994, 341 S.
PRICE, Arthur-Allen C. Cohen, J.J. Pizuto s Fabric Science, Fairchild Publications, New York 1994, 515 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste öğretim üyesinin hazırladığı ders notları ve kaynakça araştırmalarından yararlanılacak. Görsel sunum yapılacak ve uygulama çalışmaları, öğretim üyesinin gözetiminde atölye ortamında gerçekleştirilecektir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BNS Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme ölçütlerinde öncelikli olarak öğrencinin verilen konu ile ilgili yaptığı araştırmalar, proje oluşturması ve sunumu, tasarım çalışmalarındaki başarısı dikkate alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı araştırma ve ödevler 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır. Özellikle tasarım ve uygulamalar ders süresi içerisinde tamamlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.kavci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 30 30
Tasarım Projesi 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14
ÖK.242444
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.545