DERS ADI

: GÜNÜMÜZDE ÇİNİ TASARIMI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6115 GÜNÜMÜZDE ÇİNİ TASARIMI I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Bu günün Çini sanatının durumunu öğretmek, Özellikle tasarım sorunları ve genel özellikleri, teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk çini sanatının bugünkü durumunu öğrenebilmesi,
2   Türk çini sanatının bugünkü sorunlarını bilmesi
3   Günümüzde çininin sorunlarına çözüm önerileri getirebilmesi,
4   Bugünün estetik anlayışına uygun tasarımlar yapabilmesi,
5   Tasarımlara yorum ve sunum yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Günümüzde Türk çini sanatı
2 İznik ve Kütahya Çini sanatı dönem özellikleri
3 İznik çini sanatı ve Kütahya karşılaştırması
4 İznik Çinilerinin sır, boya,desen özelikleri
5 Kütahya çinilerinin sır boya,desen özellikleri
6 Günümüz çinilerinde tasarım sorunları
7 Geçmişte kullanım eşyası olan çinilerin günümüzde birer dekoratif eşya olma nedenleri.
8 Belirlenen konunun tasarım aşaması.
9 Tasarım aşaması
10 Tasarım aşaması
11 Şekillendirme
12 Kurutma
13 Dekorlama ve sırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İznik Seramikleri , Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders proğram dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. uygulamalar Günümüzün çinileri üzerinde yoğunlaşacaktır.Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Teorik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Ara sınav, proje ve Final sınavı çalışmaları olarak değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Atölye ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

9.00-16.00 salı

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 5 5 25
Laboratuvar defteri hazırlama 13 4 52
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15215
ÖK.25512
ÖK.3211213
ÖK.441552
ÖK.55223