DERS ADI

: Farklı Uygarlıkların Seramikleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6114 Farklı Uygarlıkların Seramikleri II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Farklı uygarlıkların seramiklerini tarihçesini, dönem özelikleri, teknik özelikleri öğrenebilmesi, uzakdoğu da üterilmiş seramiklerinin tanıyıp uygulayabilmesi öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzak doğu kültürlerinin seramiklerinin uygulayabilmesi
2   Uzak doğu seramiklerinin dönem özelikleri öğrenebilmesi,
3   Uzak doğu seramiklerinin teknik özelikleri öğrenebilmesi
4   Uzak doğu seramiklerinin uygulayabilmesi,
5   Proje hazırlama ve sunum yapabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Selçuklu çinileri
2 Selçuklu çinilerinin dönem özellikleri
3 Selçuklu çinilerinin yeniden üretimi
4 Selçuklu çinilerinin sır, boya özelikleri
5 Selçuklu döneminde üretim merkezleri
6 Hammaddeleri
7 Üretim merkezleri çamur özellikleri
8 Üretim merkezleri sırça özellikleri
9 Üretim merkezleri boya özellikleri
10 Şekillendirme
11 Kurutma
12 Fırça kullanımı, dekorlama,fırınlama
13 sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy, M.Ü. Güzel Sanatlar Yayınları 2 istanbul, 1983
Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, H.Hüseyin Tanışan- Zeliha Mete,birlik Matbaası, söyüt 1988.
Endüstiriyel Seramikler, Güner sümerAnadolu Üniversitesi yayınları, no 377,Eskişehir,1990
İznik Seramikleri, Atasoy Nurhan-Raby,Julian, Alexsandra Pres, London .
Seramik teknolojisi Sır, Seramik Boyaları ve Seramik Dekorasyon teknikleri, Faruk İşmar, İstanbul Devlet Tatbiki G.S.Y.O yayınları İstanbul,1972
Yardımcı kaynaklar: Sanayi madenleri, Yüksel Önem,Kozan ofset Mat. San. ve Tic. Ltd. Şti, Ankara, 2000
Seramik Astarları, Zehra Çobanlı, Anadolu üniversitesi Yayınları no:919, Eskişehir,1996
İndirgenme sırlarının araştırılması ve uygulaması, Atilla Cengiz Kılıç ,lisans tezi, D.E.Ü. G.S.F. Seramik cam bölümü,İzmir,1992,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders program dahilinde teorik ve uygulamalı olarak işlenecektir. Uygulamalar Selçuklu Seramik çinileri üzerinde yoğunlaşacaktır. Elde edilen sonuçlar sınıf ortamında tartışılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 PRJ Proje
3 LAB Laboratuvar
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 +FN * 0.20
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PRJ * 0.40 + LAB * 0.20 + BUT * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Toerik ve uygulamalı bir ders olduğu için hem teorik bilgi ölçümü, hem de uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi şeklinde olacaktır

Değerlendirme Kriteri

Dersin değerlendirmesi; Final, Ara sınav, proje ve Laboratuar çalışmaları olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders Laboratuar ortamın da işleneceğinden sağlıklı çalışma olanağı sağlamak için ve önceden belirtilmiş kurallara uyum aranacaktır. Devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 5 7 35
Sunum Hazırlama 3 7 21
Uygulama sınavına hazırlık 13 4 52
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1521
ÖK.25512
ÖK.3321323
ÖK.44242
ÖK.5432