DERS ADI

: Kumaş Tasarımı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HKK 3002 Kumaş Tasarımı II ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ESRA KAVCI

Dersi Alan Birimler

Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri

Dersin Amacı

Öğrencilere, verilen tema doğrultusunda temel örgü ve türevlerini kullanarak oluşturdukları desenleri, tezgah özelliklerini göz önüne alarak istedikleri hammadde ile atkı ve çözgü takviyeli dokuyabilmelerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ilkelerine bağlı kalarak, temel örgü ve türevlerini kullanıp desen oluşturabilmesi,
2   Deseni oluştururken verilen temaya bağlı kalarak teknik bilgi birikimini uygulayabilmesi,
3   Dokumada tezgah özelliklerini göz önüne alarak hammadde seçimi yapabilmesi,
4   Tezgahta atkı takviyeli olarak desenlerini üretebilmesi,
5   Çözgü takviyeli olarak desenlerini üretebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HKK 3001 - Kumaş Tasarımı I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi, 15 haftalık programın tanıtımı.
2 Öğrencilerin verilen konuya göre atkı takviyeli desenlerini oluşturması
3 Öğrencilerin verilen konuya göre çözgü takviyeli desenlerini oluşturması
4 Öğrencilerin oluşturduğu atkı takviyeli desenlerine göre örgülerini belirlemesi
5 Öğrencilerin oluşturduğu çözgü takviyeli desenlere göre örgülerini belirlemesi
6 Atkı takviyeli dokuma plan raporunun hazırlanması
7 Çözgü takviyeli dokuma plan raporunun hazırlanması
8 Öğrencilerin dokumalarında kullanacağı tarak numaralarını ve çerçeve sayılarını belirlemesi
9 Öğrencilerin armürlü tezgahta atkı takviyeli dokumalarını yapması
10 Öğrencilerin armürlü tezgahta atkı takviyeli dokumalarını yapması
11 Öğrencilerin armürlü tezgahta atkı takviyeli dokumalarını yapması
12 Öğrencilerin armürlü tezgahta çözgü takviyeli dokumalarını yapması
13 Öğrencilerin armürlü tezgahta çözgü takviyeli dokumalarını yapması
14 Dönemin genel değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nuray Yılmaz-Elvan Anmaç: Basit Yapılı Dokuma Örgüler. İzmir 2000, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, 137 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste öğrenciler belirlenen konuya yönelik kendi desenlerini oluşturmaları, armürlü tezgah kapasitesini göz önüne alarak dokumaları sağlanmaktadır. Desenlerin dokuma sonrasında istenilen etkide görünmesi için kullanacakları örgü ve türevlerinin seçimine yardımcı olunmaktadır. Uygulamada deneme ve yanılma imkanı da sunulmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 JD JüriDeğerlendirmesi
3 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + JD * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin uygulama öncesinde yapmaları gereken tasarım dosyaları da değerlendirilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Projenin % 40'ı, jüri değerlendirmesiin %60'ı geçme notunu belirlemektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

% 80 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.kavci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Tasarım Projesi 14 3 42
Sunum Hazırlama 4 8 32
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 3 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1545354
ÖK.244554
ÖK.3535
ÖK.455
ÖK.5554