DERS ADI

: AUTEUR KURAMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 6035 AUTEUR KURAMI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SABİRE SOYTOK

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Fransız sinemasında ikinci dünya savaşından sonra tartışılmaya başlanan sinemada autuer kuramı ve bu kuramın önemli teorisyenlerinin meseleye bakış açılarını anlamayı amaçlamıştır. Özellikle Fransız Yeni dalgası içinde gelişen kuramın tüm dünya sinemasını etkilemesi ve auteur yönetmen kimliğinin nasıl oluştuğunun açıklanmasını kapsayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinemanın yaratıcı bir dile sahip olmasına dair tartışmaları değerlendirmek,
2   Fransız sineması içinde gelişen sanatsal yaratıcılık kavramları üzerine düşünmek,
3   Yaratıcı Yazarlar politikası / F. Trauffaut üzerine değerlendirme yapabilme,
4   Kalem-Kamera / A.Astruc'un düşünce ve yaklaşımlarını bilmek
5   Autuerler Politikası./A.Bazin'in önemi ve Cahiers du Cinéma
6   Auteur Kuramı Üzerine / Andrew Sarris'in yaklaşımları ve eleştrileri
7   Yapısalcı yaklaşım/ P.Wollen
8   Fransız Yeni Dalga Akımı üzerine bilgi sahibi olmak
9   Fransız Yeni Dalga Akımı ve Autuer kuramı üzerine bilgi sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fransız sineması içinde gelişen sanatsal yaratıcılık kavramı
2 Yaratıcı Yazarlar politikası / F. Trauffaut
3 Kalem-Kamera / A.Astruc
4 Autuerler Politikası./A.Bazin'in önemi ve Cahiers du Cinéma
5 Auteur Kuramı Üzerine / Andrew Sarris'in yaklaşımları ve eleştrileri
6 Yapısalcı yaklaşım/ P.Wollen
7 Fransız Yeni Dalga Akımı üzerine bilgi sahibi olmak
8 Fransız Yeni Dalga Akımı ve Autuer kuramı üzerine bilgi sahibi olmak

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Abisel, N. & Eryılmaz, T. (2011). Sinemanın Çağdaşlaşması: Yeni Gerçekçilik,Yeni Dalga. Murat İri (Ed.), Sinema Araştırmaları: Kuramlar, Kavramlar,Yaklaşımlar içinde (s. 24-62). (2.Basım). İstanbul: Derin Yayınları.
Truffaut, F. (2010). Fransız Sinemasında Belirgin Bir Eğilim. Ali Karadoğan(Ed.), Rana İğneci Süzen (Çev.). Sanat Sineması Üzerine (Yaklaşımlar VeTartışımlar) içinde (s. 27-40). Ankara: De Ki Basım Yayım.
Andrew, J. D. (2010). Büyük Sinema Kuramları. Zahit Atam (Çev.). İstanbul: Doruk Yayımcılık.
Astruc, A. (2010). Yeni Avangardın Doğuşu: Kamera-Kalem (Caméra-Stylo). Ali Karadoğan (Ed), Sanat Sineması Üzerine (Yaklaşımlar Ve Tartışmalar) içinde (s. 21-26). Ankara: De Ki Basım Yayım. Ltd. Şti
Bazin, A. (1966). Çağdaş Sinemanın Sorunları. Nijat Özön (Çev.). (1.Basım). Ankara: Bilgi Yayınevi.
Bazin, A. (1981). La Politique Des Aureurs. Peter Graham (Çev.). Caughie.
Bickerton, E. (2012). Cahiers du Cinéma nın Kısa Tarihi. Selim Özgül (Çev.).(1.Basım). İstanbul: Agora Kitaplığı.
Büker, S. (2010). Auteur Kurama Giriş. Seçil Büker & Y. Gürhan Topçu (Ed),Sinema: Tarih- Kuram-Eleştiri içinde (s. 120-180). (1.Baskı) . İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınları.
Esen, Ş. K. (2013). Sinemada Auteur Kuramı. Zeynep Özarslan (Ed.), Sinema Kuramları 2 (Beyazperdeyi Aydınlatan Kuramlar) içinde (s. 33-51). İstanbul: Su Yayınevi.
Wollen, P. (2014). Sinemada Göstergeler ve Anlam. Zafer Aracagök & Bülent Doğan (Çev.) (4. Basım). İstanbul: Metis Yayınları.
Gökçe, F. (1997). Yeni Dalga. Deniz Derman(Ed.), Sinema Akımları içinde MedCampus # A126 Ankara: Proje Yayınları.
Kablamacı, A. D. M. (2011). Auteur Eleştiri Yaklaşımı Işığında Bilge Olgaç Filmleri. Murat İri. (Ed.), Sinema Araştırmaları: Kuramlar, Kavramlar, Yaklaşımlar içinde (s. 63-102). (2. Basım) İstanbul. Derin Yayınları.
Kolker, P. R. (2010). Değişen Bakış (Çağdaş Uluslararası Sinema). Ertan Yılmaz (Çev.). (1. Baskı). Ankara: De Ki Basım Yayım.
Monaco, J. (2006). Yeni Dalga. Erten Yılmaz (Çev.). İstanbul: +1 Kitap
Sarris, A (a). (2010). Auteur Kuramı Üzerine Notlar. Ali Karadoğan (Ed.), Ertan Yılmaz (Çev.). Sanat Sineması Üzerine (Yaklaşımlar ve Tartışımlar)içinde (s. 41-45). Ankara: De Ki Basım Yayım

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Öğrenme çıktılarında ele alınan başlıklar, her hafta bir seminer konusu olarak öğrencilere üzerinde araştırma yapması için verilecek, ele alınan konuların internet üzerinden makale ve tezlere ulaşılması ve konunun araştırılması ile ayrıca basılı kaynak kitapların taranması ve belli bir yöntemle derste power point olarak sunulması planlanacaktır.
2.Öğrencinin sunumuyla birlikte, derste ele alınması ve üzerinde durulması gereken noktalar tarafımca açıklanacak ve ders bir tartışma platformuna dönüşerek, konunun güncelliği üzerine durulacaktır.
3. öğrenci sunumları benim katkım ve eleştirilerim doğrultusunda düzenlendikten sonra, hakemli bir dergide basılacak düzeyde bir makaleye dönüştürülmesi hedeflenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

seminer konusu olarak verilen başlıkların her öğrenci tarafından başarıyla araştırılıp, derste sunumu ile gerçekleşecektir. dersin hocasının sunumda eksik bukduğu ya da eleştirdiği bölümler üzerinde durulacak ve örneklendirme ile sunum yapılacaktır. ayrıca derste her hafta başka bir konu tartışılacak ve dersi dinleyen öğrencilerinde ele alınan konu hakkında yorum yapması ve derse katılımı sağlanacak ve beklemnecektir. Sunulan konular yıl sonunda, öğrenci ile yapılacak çalışmalar sonunda hakemli bir dergide yayınlanacak düzeye getirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

yok

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

soytok.sabire@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, ders bitiminden 1 saat sonra öğrencilerle görüşme yapılabilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Sunum Hazırlama 1 25 25
Bireysel Ödev Hazırlama (CBİKO Yetenek Kapısı) 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155455434544324
ÖK.255455434544325
ÖK.355455434544334
ÖK.455455434544325
ÖK.555455434544334
ÖK.655455434544344
ÖK.755455434544344
ÖK.855455434544345
ÖK.955455434544355