DERS ADI

: GÖRSEL KÜLTÜR, MEDYA VE SİNEMA I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5131 GÖRSEL KÜLTÜR, MEDYA VE SİNEMA I SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ OZAN OTAN

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin, görsel kültür konusunda araştırma yapması, tartışması ve bilimsel yayın kuralları çerçevesinde yazma becerilerinin geliştirmesi hedeflenmiştir. Ders kapsamında öğrenciyi çeşitli ileti, görsel malzeme, medya aracı ve sinema üzerinden eleştirel yaklaşımlarla tanıştırmak amaçlanmıştır. Dersin yapısı gereği öğrencinin sürekli aktif olduğu bir işleyiş izlenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Görsel-işitsel medyanın önemi konusunda eleştirel bir bakış açısına sahip,
2   Günümüz medyasında görsel görüngülerin (reklam, film, afiş, broşür, ambalaj, billboard v.b.) nasıl kullanıldığı, üretildiği, sosyal, kültürel, ekonomik ve politik etkileri hakkında yeterli bilgiye vakıf,
3   Medya iletilerinin gerçekliği, medya sahipliğinin değişen yapısı hakkında tartışabilir,
4   Medya etiği ve ahlaki kodlar konusunda değerlendirme yapabilir, olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin genel işleyişi, kaynak kitaplar hakkında bilgilendirme.
2 Görsel kültür ve görsel kültür çalışmalarının tanımlanması
3 Reklam, medya -sermaye ilişkileri
4 Medya etiği, medya eleştirisi hakkında tematik film izleme, tartışma.
5 Medya iletileri, temsil ve medya etiğinin uygulanırlığı
6 Medya sahipliğinin yapısı, tekelleşme.
7 Medya etiği anlamında denetleyici, uygulayıcı yapılar (Basın Konseyleri, ombudsmanlık, RTÜK v.b.)
8 İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak, imgeleri gerçekle ilişkisi üzerinde durulacak.
9 Sunum-1
10 Sunum-2
11 Vize
12 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Douglas KELLNER, Medya Gösterisi, Çev: Zeynep Paşalı, Açılım Kitap, İstanbul, 2010
-Korkmaz ALEMDAR, Medya Gücü ve Demokratik Kurumlar, AFA Yayınları, İstanbul, 1999.
- Pierre BOURDİEU, Televizyon Üzerine, Turhan Ilgaz (çev.), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
- Rıdvan BÜLBÜL, İletişim ve Etik, Nobel Yayınları, Konya, 2000.
- Ahmet CEVİZCİ, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002.
- Bülent ÇAPLI, Medya ve Etik, İmge Kitabevi, Ankara, 2002.
- Marilyn J. MATELSKI, TV Haberciliğinde Etik, Bahar Öcal Düzgören (çev.) Yapı Kredi Yay., İstanbul,2000.
- Ünsal OSKAY, Kitle İletişiminin Kültürel İşlevi, Der Yayıncılık, Ankara, 1982.
- Annemaire PIEPER, Etiğe Giriş, Veysel Atayman-Gönül Sezer (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1999.
- Neil POSTMAN, Televizyon Öldüren Eğlence, Osman Akınhay (çev.), Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 1994.
- Neil POSTMAN, Steve POWERS, Televizyon Haberlerini İzlemek, Aslı Tunç (çev.), Kavram Yayınları, İstanbul, 1996.
- James LULL, Medya İletişim Kültür, Çev: Nazife Güngör, Vadi Yayınları, Ankara, 2001.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma. Ödev sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozanotan@hotmail.com
5076118240

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 35 35
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.134434455445334
ÖK.233455454555545
ÖK.344544345445554
ÖK.434355554344455