DERS ADI

: İleri Post Prodüksiyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 4362 İleri Post Prodüksiyon SEÇMELİ 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

AZİZ BAHADIR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi

Dersin Amacı

post prodüksiyon aşamasında profesyonel film yapımın ve teknolojinin verimli kullanılma becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Film projelerinin ihtiyacı olan ses ve kurgu ekipmanlarını belirleyip seçim yapabilir.
2   Çekim, ve kurgu aşamalarında kullanacağı formatları tanır ve belirler.
3   Genel ses,seslendirme ve kurgu terminolojisini bilir.
4   Ses ve video efektlerini tasarlayıp canlı ve bant kaydı yapabilir.
5   Spiker kaydı, ses efektleri,ses miksajı, müzik kanallarının işlenmesi , ses temizleme ve
6   Temel ses ve kurgu ekipmanlarını kullanabilir.
7   Kurgu Seslendirme Renk düzeltme kopya çoğaltma işlemlerini yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 3 Yollu Özel Renk düzeltme teknikleri
2 Kurgulanmış projenin yayın çoğaltım teknikleri
3 Formatlar arası çevirim
4 Sinemaya yönelik post prodüksiyon evreleri
5 HD yapım teknikleri
6 Çok dilli altyazı çalışmaları
7 3 Boyutlu Yapım teknikleri
8 3 Boyutlu Video Film Üretimi stüdyo çalışmaları
9 Off Line Kurgu-3D
10 On Line Kurgu -3D
11 Post standartları
12 UYGULAMA
13 UYGULAMA
14 UYGULAMA

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: POST PRODÜKSİYON VE KURGU DERS NOTLARI-Aziz Bahadır ÖZKAN

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, proje üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi
Uygulama stüdyo pratikleri ve proje ödevi aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama ve proje sürecinde öğrenciler, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir proje ile ile bilgilendirileceklerdir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.90 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Öğrenci farklı kamera ve ışık sistemlerini kullanarak değişik projeler hazırlayacaktır.
2-Kamera ve ışık türlerini kullanatrak kamera ışık tekniklerini kreatif olarak tasarlayabilecektir.
3-Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği
yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalılmasına
(3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1-Proje ve ödev uygulamalarındaki derse katılım,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör.AZİZ BAHADIR ÖZKAN - 05323247787 AZİZBAHADİR@HOTMAİL.COM

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

cuma 14 :00 - 14:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555
ÖK.6555555555555555
ÖK.7555555555555555