DERS ADI

: Doğaçlama ve Mimik 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 1507 Doğaçlama ve Mimik 1 SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ALTAN AKATAY

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Sözlü ve sözsüz doğaçlamalarla, öğrencinin yaratıcı hayal gücünü ve coşku hafızasını geliştirmeye yönelik çalışmaları kapsayan bu ders, öğrencinin kendini ifade edebilme ve dramatik içgüdüsünü ortaya çıkarmak için tasarlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcılığı ve hayal gücünü doğaçlamalarda uygulayabilir
2   Coşku hafızasının farkına varabilir
3   Bireysel ve toplu oyunculuk uygulamalarını kullanabilir
4   Algı ve ifade yetkinliği ile sahne mantığı ve yaratıcı etkileşimi sentezleyebilir
5   Deneyimi sahnede kullanabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı, Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler
2 Güven temrinleri
3 Yaratıcılığı geliştirme temrinleri
4 Ödev sunumları
5 Hayal gücünü geliştirme temrinleri
6 Sezgilerin uyarılması temrinleri
7 Beş duyunun harekete geçirilmesi temrinleri
8 Ödev sunumları
9 İç aksiyona yönelik temrinler
10 Ödev sunumları
11 5 N+1K temrinleri
12 Ödev sunumları
13 Yoklama Sınavı
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Boal, A. (2003). Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar için Oyunlar, (Çev.B.Ataman, Ö.Öztürk, K.Rızvanoğlu), İstanbul: B.Ü.Y.
Brook, P. (1988). A Theatrical Casebook, ( Compiled David Williams ), London: Methuen.
Brook, P. (1988). The Shifting Point, London: Methuen.
Ergün, S. (1993). Çağdaş Doğaçlama, İzmir: Dokuz Eylül Yay.
Spolin, V.(1986).Theater Games for the Classroom A Teacher s Handbook, U.S.A:Nortwestern University Pres.
Stanislavski, K. (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor, (Çev. Suat Taşer), İstanbul:Papirüs.
Stanislavski, K. (1999). Bir Rol Yaratmak, (Çev. Ç.Genç, F.Güllü,B.Tanyel), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Stanislavski, K. (1984). Oyuncunun El Kitabı, (Çev. Gürkal Aylan), İstanbul: Alaz Yayıncılık.
Morris, E. & Hotckis. J. (1998). Rol Yapmayın Lütfen (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.
Morris, E. (2002). Futursuz Oyunculuk (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri kendi enstrümanlarını daha yakından tanımalarını, farklı durumlarda sınamalarını ve temel oyunculuk teknikleri doğrultusunda seçilen doğaçlamalarla deneyim kazandırmaya ve ortaya çıkacak sorunlara çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili kazanımlarını uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı ve birbirini izleme ile değerlendirme yapabilmeye ve değerlendirilmeye önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KNT Kanaat
2 DK Derse Katılım
3 BNS Final Sonu Başarı Notu roundKNT * 0.80+DK*0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse aktif katılım, ders içi uygulamalar ve ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Derse öğretim elemanı girdikten sonra ders öğrenci alınmayacaktır. Geç kalan arayı bekleyecektir.
3.Zamanında hazırlanmayan ödev değerlenmeye alınmayacaktır.
4.İki ya da üç kişiye dayalı ödevlerde gelmeyen ya da hazır olmayan kişi değerlendirme dışı kalacağı gibi ekip arkadaşlarının da değerlendirmesinin olumsuz etkilenmesinden sorumludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

GSM :+90 5357457371
altan.akatay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1545555
ÖK.2545555
ÖK.354555
ÖK.454555
ÖK.5555555