DERS ADI

: ŞAN ARMONİ 4

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KNS 4050 ŞAN ARMONİ 4 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYSİM DOLGUN ILDIZ

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Fonksiyonel armoninin ilkelerini, uygu yapılarını ve 4-partili (SATB) klasik armoninin temel kurallarını teorik bilgiler eşliğinde kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Armoninin temel kavramlarını belirtebilir.
2   Sahip oldukları temel özelliklere göre farklı uygu yapılarını açıklayabilir.
3   Barok, Klasik ve Romantik dönem eserlerinde kullanılan uygu-dışı sesleri tanımlayabilir.
4   Birden fazla yabancı ses içeren uyguların yapılarını ve tonalite derecelerini belirleyebilir.
5   En küçük armonik birimin bütün içerisindeki yerini ve önemini analiz edebilir.
6   Armonik işlevselliğin eserlerin genel yapılarına olan etkilerini yorumlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dominant 7'li uygusu: Kök pozisyonu ve birinci çevrim
2 Dominant 7'li uygusu: ikinci ve üçüncü çevrimler
3 Kök pozisyon Dominant 7'li uygusuyla dört partili egzersizler
4 Birinci çevrim Dominant 7'li uygusuyla dört partili egzersizler
5 İkinci çevrim Dominant 7'li uygusuyla dört partili egzersizler
6 Üçüncü çevrim Dominant 7'li uygusuyla dört partili egzersizler
7 Dominant 7'li uygusu ve tüm çevrimleriyle dört partili egzersizler
8 Üç-sesli uygular ve Dominant 7'li uygusuyla bas realizasyonu Modülasyonsuz
9 Üç-sesli uygular ve Dominant 7'li uygusuyla bas realizasyonu Modülasyonsuz
10 Üç-sesli uygular ve Dominant 7'li uygusuyla bas realizasyonu Ara dominantlarla
11 Üç-sesli uygular ve Dominant 7'li uygusuyla bas realizasyonu Ara dominantlarla
12 Üç-sesli uygular ve Dominant 7'li uygusuyla bas realizasyonu Diyatonik modülasyonla
13 Üç-sesli uygular ve Dominant 7'li uygusuyla bas realizasyonu Diyatonik modülasyonla
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clough & Conley, "Basic Harmonic Progressions", W. W. Norton & Company, Inc., New York, 1984
Korsakov, N. R., "Kuramsal ve Uygulamalı Armoni", Çev. Ataman, A. M., Levent Müzik Evi, İzmir, 1996
Benjamin, Thomas; Horvit, Michael; Nelson, Robert; "Techniques and Materials of Tonal Music", Wadsworth Publishing Company, Belmont CA, 1992
Cangal, Nurhan; "Armoni", Arkadaş Yayınevi, Ankara, 2005
Özdemir, Memduh, "Armoni", Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir, 2001
Ders notları
Müzik dağarından eser örnekleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, bireysel çalışma, analiz, tartışma, ödev hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar:
Dönem boyunca bir yazılı sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %60'ını bu yazılı sınavdan elde edecektir.

Ödevler:
Öğrenciler başarı puanlarının %40'ını dönem boyunca hazırlayacakları ödevlerden elde edecektir.

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınavlar ve ödevler öğrencilerin, öğrenme çıktılarında tanımlanan bilgi ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadıklarını ölçmeyi hedefler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Ara sınava hazırlık 1 2 2
Ödev hazırlama 13 1 13
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 43

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6