DERS ADI

: Müziksel Algılama ve Okuma IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 2004 Müziksel Algılama ve Okuma IV ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Müzikoloji Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BAHAR AYDIN ALMAÇ

Dersi Alan Birimler

Müzik Bilimleri
Müzik Teknolojisi
Müzikoloji

Dersin Amacı

Nota üzerinden tonal eser okuyabilme ve nota merkezli olarak tonal müziğin kavramlarını anlayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Transpoze yapabilmesi
2   Çift sesli dikte yapabilmesi
3   Anahtar aktarımlı transpoze yapabilmesi
4   Parça analizi yapabilmesi,
5   Notası olan bir eseri okuyabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MZK 2003 - Müziksel Algılama ve Okuma III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dönem boyunca yapılacak çalışmalar ve ele alınacak konulara ilişkin bilgilendirme.
2 a. Anahtar aktarımı ve transpoze b. Transpoze yazımı ve solfej. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 41- 45 arası parçaların okunması.
3 a. Anahtar aktarımı ve transpoze b. Transpoze yazımı ve solfej. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 45- 52 arası parçaların okunması.
4 a. Anahtar aktarımı ve transpoze b. Transpoze yazımı ve solfej. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 52- 58 arası parçaların okunması.
5 a. Anahtar aktarımı ve transpoze, transpoze uygulama. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 58- 65 arası parçaların okunması.
6 a. Çift sesli dikte ve çift sesli dikte yazımı. b. Çift sesli dikte ve çift sesli dikte yazımı ve solfej. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 65- 67 arası parçaların okunması.
7 a. Çarpmalar ve çarpma notaları. b. Çarpmalar ve çarpma notaları ile ilgili çalışmalar ve ilgili parçalar b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 79- 80- 87- 90 numaralı parçalar.
8 a. Morendo ve kadans çalışmaları b. Morendo ve kadans çalışmaları ile konuyla ilgili parçaların okunması. a. Terimlerin tanımları ve kullanım biçimleri. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 21- 75 ve 76 numaralı parçaların okunması.
9 a. Ostinato (sürekli bas) b. Ostinato yazımı ve solfej. a. Ostinato tanımı ve yazım teknikleri. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 67- 72 arası parçaların okunması.
10 a. Ara sınav b. Arasınav değerlendirmesi.
11 a. Varyasyon ve varyasyon örneklemesi. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 72- 78 arası parçaların okunması. a. Varyasyon örneklemesinde Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 81 numaralı parça örnek alınarak, analiz yapılır.
12 a. Okunan parçaların; ders kapsamında ele alınan konular çerçevesinde analizi. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 78- 85 arası parçaların okunması. a. Dönem boyunca okunan parçalar arasından seçilen örnekler, dönem içerisinde ele alınan kavramlar çerçevesinde analiz edilir.
13 a. a. Okunan parçaların; ders kapsamında ele alınan konular çerçevesinde analizi. b. Solfege des Solfeges Volume 2 A kitabından 85- 91 arası parçaların okunması.
14 a. Genel tekrar b. Genel tekrar Dönem boyunca ele alınan konulara ilişkin genel tekrar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lavignac. Solfege des Solfeges Volume 2A
Weber, Leçons Progressives De Lecture et de Rythme Volume 2

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerin teorik bölümü öğreticinin piyano ve dizekli tahta kullanarak anlatımı ile gerçekleşmektedir. Uygulama bölümü ise birlikte ve bireysel olarak Solfej, Bona gibi çalışmaların okunması ve ezgilerin notaya alınması (dikte)yolu ile gerçekleşmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + DKL * 0.20 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DKL * 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav ve Final sınavı olmak üzere dönem boyunca iki sınav gerçekleştirilecek ve bir öğrenci toplam başarı puanının %80 ini bu sınavlardan elde edecektir. Her sınav öğrenciye önceden verilecek parçaların sınav jürisi önünde okunması ile gerçekleşecektir. Buna ek olarak gerekli görüldüğünde ara sınavlarda ise teorik bir test yapılabilmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Sınavda sorumlu olunan parçalardan sınav esnasında öğretici tarafından seçilen parçaların ses yüksekliği, süre, gürlük, tempo ve ritim gibi öğelerdeki değişikliklerin doğru bir şekilde okunması, öğrencinin dönem içerisindeki gelişimi, derse devam etme durumu ve derse karşı tutumları değerlendirmede ölçüt olarak alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve eylemi disiplin cezası ile sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

0(531) 791 70 52
bahar.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13:30-16:30
Cuma:13:30-16:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 3 2 6
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5