DERS ADI

: Proje Uygulama VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 4014 Proje Uygulama VI ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AHMET FEYZİ KORUR

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin kişisel proje çalışmalarını geliştirmesine ve çalışmalarını teorik ve pratik açıdan daha geniş bir sanatsal bağlama oturtmasına yardımcı olmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişisel çalışma planının oluşturulması
2   İnderdisiplinary yaklaşımın değerlendirilmesi
3   Üretilen çalışmaların çağdaş ve güncel sanata dair referanslarının izlenmesi
4   Üretilen çalışmaların sanatın kuramsal boyutuna dair referanslarıyla tartışılması
5   Üretilen çalışmaların sergileme ve sunum olanaklarını yapıt-mekan ilişkisi üzerinden tartışmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişisel projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
2 Çağdaş ve güncel sanata dair farklı sanatsal disiplinlerden yapıt örneklerini içeren görsel sunum.
3 Kuramsal metinler ve film/video izleme önerileri
4 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
5 Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
6 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim, kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
7 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim, kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
8 Üretim sürecine katkıları bağlamıyla konuya dair desen, çizim, kolaj, fotoğraf, yazılı metin veya hazır imajlar gibi öğrenci tarafından oluşturulan görsel notlar ve dokümanların değerlendirilmesi
9 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
10 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
11 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
12 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
13 Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14 Sergi ve sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Vitamin P, New Perspectives in Painting, Phaidon Press , New York 2002.
2. Painting Today, Phaidon Pres, New York 2010.
3. Sanat ve Kuram / 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi, Charles Harrison, Paul Wood, Küre Yayınları, 2011
4. Sanat A.Ş. / Çağdaş Sanat ve Bienaller, Julian Stallabrass, İletişim Yayınları, 2009
5. Cinsiyet Belası / Feminizm ve Kimliğin alt üst edilmesi, Judith Butler, Metis yayınları, 2005
6. Beyaz Küpün İçinde / Galeri Mekanının İdeolojisi, Brian O'Doherty, Sel Yayınları, 2010
7. David Hockney & Martin Gayford; Resmin Tarihi, YKY, İstanbul, 2017

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilerle projeleri hakkında görsel ve teorik referanslar kullanarak birebir tartışmalar yapmak

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalarda süreklilik, çalışma sürecini ve nedenlerini detaylandırabilme becerisi, sınıf tartışmalarına katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders sırasında sınıf disiplinini bozucu davranışlardan kaçınmak zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

feyzi.korur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 11:15-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 2 28
Ödev hazırlama 1 2 2
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 1 2 2
Yıl sonu Değerlendirme Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.235553
ÖK.353
ÖK.45
ÖK.55