DERS ADI

: Proje Uygulama III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 3013 Proje Uygulama III ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SAİT TOPRAK

Dersi Alan Birimler

Resim
Resim Bölümü

Dersin Amacı

Öğrencilerin kendi sanat yaklaşımlarını oluşturmak için, sistematik ve sürekliliği olan bir üretim pratiği kazanmalarını sağlamak. Bilgi, birikim ve deneyimlerini yansıtacak şekilde teknik, teorik tartışmalar geliştirmeleri için tematik projeler önermek. Üretilen çalışmaların üzerinden geliştirilecek teknik, biçim ve içerik tartışmaları eşliğinde sanat eserinin oluşumuna dair süreci sorgulatmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu dersi alan öğrenci bireysel sanat tavrının ne olduğu konusunda bilgi kazanması,
2   Özgün sanat tavrının, bağımsız araştırmalarla, düşünce ve gözlemlerle şekillenen bir süreç olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip olması,
3   Sanatsal anlatımın görsel unsurlarla kodlanmış yeni bir biçimsel organizasyon olduğunu kavranması,
4   Çalışmalarında gündeme gelen biçim-anlam ilişkileri, sanat uygulamaları geleneği çerçevesinde, sanat tarihi bilgisiyle, düşünsel ve sosyolojik veriler bağlamında kurulacağının bilinmesi,
5   Çalışmalarını, çağdaş sergileme pratiklerine uygun bir şekilde, bir sunum konsepti çerçevesinde, mekanı da tartışan bir yaklaşımla izleyiciyle paylaşması gerektiği konusunda bilgili olması
6   Resimsel üretimlerin yanı sıra fotoğraf ve video gibi araçların ya da performatif sanatların öğrenci tarafından deneyimlenmesi,
7   Farklı disiplinlerden tipik yapıt örneklerini inceleme, tartışma ve okuma metinleriyle ile dev konuyu kuramsal açıdan kavrayabilme becerisini kazanması,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

RSM 2014 - Proje Uygulama II
RSM 2013 - Proje Uygulama I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje Takdimi, Konseptüel Çerçeve, Okuma Önerileri
2 Proje ile ilgili görsel sunum
3 Örnek Sanatçı tavırları, çözümleme ve
4 Öğrencilerin Proje eskizleri, fikir alişverişi
5 Öğrenci Projelerini şekillendirme, olasılıklar, olanaklar
6 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
7 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
8 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
9 Proje Uygulama süreci / durum değerlendirmeleri
10 Ara sunum ve değerlendirme
11 Proje Realizasyonu Süreci
12 Proje Realizasyonu Süreci
13 Proje Realizasyonu Süreci
14 Proje Realizasyonu / sergi ve sunum süreci
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Arnheim, Rudolph, Görsel Düşünme, Metis Yayınları, İstanbul, Nisan 2009
2. Bourriaud, Nicolas, Postprodüksiyon, Bağlam yayınları Theoria Dizisi, Nisan 2004
3. Bourriaud, Nicolas, İlişkisel Estetik, Bağlam yayınları Theoria Dizisi, Nisan 2005
4. Danto, C. Arthur, Sanatın Sonundan Sonra / Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi, Ayrıntı yayınları Sanat ve Kuram dizisi, Mayıs, 2010
5. Defining Contemporary Art-25 Years in 200 Pivotal Artworks, Phaidon Press , New York, 2002
6. Barrett, Terry, Neden Bu Sanat Hayalperest Yayınevi, 2015

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, uygulama önerileri ve pratikleri ile birlikte, öğrenciyle yüz yüze çalışarak gerçekleştirilecektir. Ayrıca teorik bilgiler, görsel sunumlar, film / video izleme önerileri, haftalık yazı ve yorumlama ödevleri ile desteklenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalar da kullanılan görsel dile, tekniğe olan hakimiyet, materyali dönüştürme becerisi. Çalışmalarda, biçim ve anlam ilişkisi bakımından tutarlılık, gelişebilirlik, orijinallik ve imgelem zenginliği üretebilme. Çalışmaların sunumu ve sergileme biçimleri konusundaki beceri ve hassasiyet.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler, yönetmeliklerde belirtilen süreler boyunca derslere katılmak zorundadır.

Bir öğrencinin projeler için kendi yaratıcı önerileri varsa, bu öneriler değerlendirilir ve öğrencinin diğer öğrencilere verilenden farklı bir proje üzerinde çalışmasına izin verilebilir.

Projenin kapsamı ve oluşturulacak işlerin büyüklüğü ve sayısı esnektir; bireysel uyarlamalar mümkündür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


Doç. Sait Toprak
Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, DEÜ Tınaztepe Yerleşkesi
Adatepe Mah. Doğuş Cad. No:209
35390 Buca İzmir

s.toprak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Proje Dosyası - Ödev hazırlama 2 5 10
Katalog Çalışması Ödev Hazırlama 2 6 12
Seminer Hazırlama 2 6 12
Dönem sonu Değerlendirmesi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1153
ÖK.2315
ÖK.3513
ÖK.4531
ÖK.5531
ÖK.635553
ÖK.753