DERS ADI

: Görme ve Biçimlendirme II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 1006 Görme ve Biçimlendirme II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZGÜR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Temel düzeyde renk bilgisin verilmesi, form ve renk ilişkisinin oluşturulması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Renk türetmenin koşullarını öğrenmesi
2   Renk ile derinlik ve hacim yaratması
3   Renk ile atmosfer yaratması
4   Farklı kompozisyon olanaklarını değerlendirebilmesi
5   Resimde kurgu yaratması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yarı dönemin tamamında uygulanacak temel konseptin belirlenmesi yapılacak projelerin açıklanması. Konsept ve proje dahilinde benzer örnekelerin incelenmesi.
2 Tekil veya çoğul halde çalışılacak natürmort düzeneklerinin oluşturulması, desen ve renkli taslakların oluşturulması
3 Düzenekten siyah-beyaz veya renkli olarak çalışmaya başlanması. Uygulanacak resimin boyutunun ne tür bir algı farkı yarattığına dair tartışma, bu konudaki önemli örneklerin gösterilmesi.
4 Düzenekten çalışmaya devam edilmesi, Renk karışım prensipleri ve yeni renk oluşturma olanaklarının tartışılması.
5 Düzenekten çalışmaya devam edilmesi, farklı renklerin derinlik algısına olan etkisinin sınanması, uygun örneklerin incelenmesi
6 Düzenekten çalışmaya devam edilmesi, renklerin hacim ve derinlik yanılsaması yaratma olanaklarının incelenmesi.
7 Temel konseptin bağlamında iç mekanın resimlenmesine dair projenin belirlenmisi, kadrajlama ve ön taslakların ortaya çıkarılması.
8 İç mekan çalışmasına devam edilmesi, rengin derinlik yanılsamalarına dair koşulların irdelenmesi.
9 İç mekan çalışmasına devam edilmesi, rengin ışık atmosferi yaratmasına dair koşulların sınanması.
10 Temel konseptin bağlamında dış mekanın resimlenmesine dair projenin belirlenmisi, kadrajlama ve ön taslakların ortaya çıkarılması.
11 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, doğadan bir formun detaylandırımsı ve kütleselleştirilmesinin olanaklarının sınanması.
12 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, doğadan bir formun detaylandırımsı ve kütleselleştirilmesinin olanaklarının sınanması.
13 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, doğal form ile geometrik form algısı üzerine
14 Dış mekan çalışmasına devam edilmesi, projenin tamamlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sanat ve Yanılsama / E.H.Gombrich / Çev: Ahmet Cemal /Remzi Kitabevi /İstanbul /1992
Sanat Tarihinin Temel Kavramları / Heinrich Wölfflin/ Çev: Ayrullah Örs / Remzi Kitabevi /İstanbul /2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bilgi ile desteklenen pratik uygulamaların ön gösterimi ve sonrasında bu önerilerinin ışığında kontrol, uyarı ve eleştiriye dayalı bir gözetim ile bireysel uygulama ve projelerin gerçekleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse devam etme özeni
Bütün olarak çalışma konsantrasyonu
Sonuç alma iradesinin sürekliliği
Üretilen çalışmalarını sayısı ve kalitesi
Orijinallik ipucu parındıran en az bir çalışma üretebilmesi
Rakip çalışmalara göre daha fazla teknik, estetik, içerik kaliteye sahip çalışmanın üretilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci yönetmeliğin öngördüğü süre üzerinden derse katılmak zorundadır.
Öğrenci kendine ait yaratatıcı proje önerileri varsa bu öneriler değerlendirmeye alınır ve genel proje uygulamalarınadan farklı bir çalışma gerçekleştirebilir.
Proje kapsamı ve üretilecek çalışmanın boyut ve sayısı esnektir, kişiye göre uyarlamalar yapılabilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozgur.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saati

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Diğer Kısa Sınav 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.433
ÖK.533