DERS ADI

: Görsel Dil ve Anlatım II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 1002 Görsel Dil ve Anlatım II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZGÜR ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, temel sanat eğitimi kapsamında, renk, çizgi, biçim, kurgu ve kompozisyon kurallarını deneyimle keşfederek plastik dili oluşturan ifade araçlarının profesyonel düzeyde özümsenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknik ve malzeme seçiminde gerekli araçların amaca uygunluğu konusunda bilgi ve deneyim sağlanması beklenmektedir.
2   Görüntü sentezinde seçkinlik ve öznel yorumlamanın anlamsal belirginliğinin oluşturulması beklenmektedir.
3   İfade araçlarının isabetli seçimi ve kullanımındaki kararlılık konusunda bilgi ve deneyim birikimini artırması beklenmektedir.
4   Doku zenginliği, derinlik ve karakteristik ifadeyi malzemeyle buluşturmada hassasiyet ve duyarlılığın geliştirilmesi beklenmektedir.
5   Artistik resmin alt yapısının oluşturulması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Figür ve mekân ilişkisi, ağırlık-denge, oran-orantı ve perspektif
2 Figür ve mekân ilişkisi, ağırlık-denge, oran-orantı ve perspektif
3 Figür ve mekân ilişkisi, ağırlık-denge, oran-orantı ve perspektif
4 ¾ Figüratif etüt çalışması,yüzey tanzimi ve yerleştirme.
5 ¾ Figüratif etüt çalışması, oran orantı ve bütünle detayların ilişkisi
6 ¾ Figüratif etüt çalışması, ışık gölge, eller ve portrenin karakteristik özellikleri.
7 Rakursi görünümde figür, hava perspektifi, saturasyon ve kompozisyon sorunları.
8 Rakursi görünümde figür, hava perspektifi, saturasyon ve kompozisyon sorunları.
9 Rakursi görünümde figür, hava perspektifi, saturasyon ve kompozisyon sorunlar
10 Rakursi görünümde figür, hava perspektifi, saturasyon ve kompozisyon sorunlar
11 Serbest yorum ve artistik denemeler.
12 Serbest yorum ve artistik denemeler.
13 Serbest yorum ve artistik denemeler.
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Üryan, Çıplak, Nü; Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü, Pera Müzesi 2015
G.BAMMES, Sehen und Versehen, Volk und Wissen Volkseigener Verlag Berlin, 1985

Yardımcı kaynaklar:
BERGER, John; Görme Biçimleri, Metis Yayınları 2019
ECO, Umberto; Alımlama Göstergebilimi, Düzlem Yayımları, 1991

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Uygulama ağırlıklı grup çalışmalarıyla bireysel farklılıklar temelinde öğrencinin karakteristik özelliklerini keşfederek karşılıklı güven ve diyalog içinde çalışmaların problematiği üzerinde eleştirel yöntem.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Görme ve aktarmada; teknik ve kullanılan malzemeye karşı duyarlılık, oran, orantı, çizgi kalitesi, ağırlık, denge ve derinlik gibi plastik dilin özellikleriyle, kompozisyonda bütünleşen biçim ve anlam örtüşmesi esas alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci yönetmeliğin öngördüğü süre üzerinden derse katılmak zorundadır.
Çalışmaların sanatsal niteliği ve niceliği

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozgur.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 9 18
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1535133
ÖK.231553335
ÖK.3515311113333
ÖK.4555333335333
ÖK.5515555133331