DERS ADI

: Çağdaş Heykel Sanatı II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 3002 Çağdaş Heykel Sanatı II SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDA İSMAİL ATAR

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

20-21.yy heykel sanatındaki gelişmeleri sanatçılar, sanat eserleri ve akımlar üzerinden tartışmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20-21.yy ve güncel heykel sanatı konusunda genel anlamda bilgi sahibi olması
2   Sanat akımları ve sanatçıları tanıması
3   Sanatçıların çalışmalarını plastik açıdan değerlendirebilmesi
4   Heykele dair problemleri kuramsal olarak analiz edebilmesi
5   Kendi uygulamalarında tüm bu bilgileri kullanabilme becerisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Avrupa da II. Dünya Savaşı Sonrası Sanat Görsel Sunumlu Anlatım
2 Avrupa da II. Dünya Savaşı Sonrası Sanat Görsel Sunumlu Anlatım
3 Pop Art Görsel Sunumlu Anlatım
4 Pop-Art-Sanatçılar Görsel Sunumlu Anlatım
5 Op-Art Görsel Sunumlu Anlatım
6 Minimalizm Görsel Sunumlu Anlatım
7 Land Art Görsel Sunumlu Anlatım
8 Vize
9 Kavramsal Sanat Görsel Sunumlu Anlatım
10 Performans Sanatı Görsel Sunumlu Anlatım
11 Sosyal Plastik-Joseph Beuys Görsel Sunumlu Anlatım
12 21.yy Heykel Sanatı Görsel Sunumlu Anlatım
13 Güncel Sanat Görsel Sunumlu Anlatım
14 Güncel Sanat Görsel Sunumlu Anlatım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Sculptural Idea, James J. Kelly, Wavewland Press, New York,1991
Art in Theory 1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell
Publishers, 1992
Modern Sanatın öyküsü, Norbert Lynton, Çev:Cevat Çapan- Sadi Öziş,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul1982,
Modernizmin Serüveni, Enis Batur, YKY, İstanbul,1997
Art in Theory 1900-1990(in anthology of changing idea),Editör:Charles Harrison, Paul Wood, Blackwell
Publishers, 1992
Yardımcı kaynaklar:
Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Henrich Wölfflin, Çev: Hayrullah Örs,
Remzi Kitabevi yayınları, İstanbul,1990
Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, Nazan İpşiroğlu, Cem Yayınevi, İstanbul,1977
Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003
Ulusal ve Uluslar arası Sanat Dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi tarafından her ders belirlenen konu çerçevesinde görsel sunum eşliğinde anlatım yapılacak. Dersin sonunda soru-cevap şeklinde öğrencilere konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılacak. Her hafta işlenecek konuya öğrencilerin de hazırlanması istenecek ve bu yolla derse katılım arttırılacak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dersten bir hafta önce öğrencinin konuya hazırlanması istenecek ve ders başında öğretim üyesinin sorularıyla bu yoklanacak. Değerlendirmede derslere katılım, öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların düzeyi ve tartışma ortamına öğrencinin sağladığı katkı, ödev düzeyi göz önünde bulundurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme, öğrencinin ders içindeki tartışma ortamına katılım performansı vize ve final sınavında aldığı notlar üzerinden yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler dersin konusuyla ilgili hazırlık yapmak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nedaismailatar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Çarşamba saat 12.00-13.00 saatleri arasındadır.
nedaismailatar@gmail.com

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15553115553315
ÖK.25553115553315
ÖK.35553115553315
ÖK.45553115553315
ÖK.55553115553315