DERS ADI

: Heykel VIII

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYK 4002 Heykel VIII ZORUNLU 6 6 0 14

Dersi Veren Birim

Heykel Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDA İSMAİL ATAR

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

Sergilenebilecek özgün çalışmalar yapmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biçimsel diline uygun projeler üretip geliştirebilmesi
2   Özgün projelerini sergilenebilir düzeye ulaştırabilmesi
3   Projelerine sunabilecek uygun çözüm önerileri geliştirebilmesi
4   Sergilemenin planlanan şekilde gerçekleştirilebilmesi
5   Sergileme deneyiminden edindiği birikimi sonraki çalışmalarıyla ilişkilendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

HYK 1001 - Heykel I
HYK 1002 - Heykel II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğrudan anlatım yöntemi ve bununla ilgili örneklerin incelenmesi, tasarım süreci ve aşamaları. / Konu, malzeme, teknik, anlatım olanakları ve özgün çalışma/Sanatta Özgünlük üzerinden örneklerin incelenmesi Ders Anlatımı
2 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Bir uygulama I/uygulama Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
3 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Bir uygulama I/ uygulama Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
4 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Değerlendirme/ uygulama Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
5 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Bir uygulama II/uygulama-2 Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
6 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Bir uygulama II/uygulama-2 Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
7 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Değerlendirme/uygulama-3 Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
8 Sanatsal dil, üslup ve özgünlük, örnek sanatçı incelemeleri / Bir uygulama-III/uygulama-3 Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
9 Sergileme-sunum, örnekler üzerine inceleme / Bir uygulama - III/Değerlendirme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
10 Sergileme-sunum, örnekler üzerine inceleme / Sunum ve sergileme/ Sunum ve sergileme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
11 Sergileme-sunum, örnekler üzerine inceleme / Sunum ve sergileme/ Sunum ve sergileme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
12 Sergileme-sunum, örnekleri üzerine inceleme / Bir uygulama-II/Uygulamaların Sergilenmesi Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
13 Sergileme-sunum, örnekler üzerine inceleme / Bir uygulama- IV/Uygulamaların Sergilenmesi Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
14 Sergileme / Değerlendirme/ Değerlendirme Uygulamaların sergilenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sculpture I-II-III-IV, Taschen, Köln, 1996
Sculpture - Appreaciation Of The Arts /2 L.R. Rogers
Yardımcı kaynaklar:
MILLS, John, Encyclopedia of Sculpture Techniques, Batsford Press, Londra, 2005
Çeşitli sanatçı katalogları
Teknik, malzeme katalogları ve broşürler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere ders konularına uygun çeşitli örnekler gösterilerek anlatım ve tartışmalar yapılır.
Atölyede yapılan çalışmaları ders sırasında izlenerek öğrenciler yönlendirilir.
Ders kapsamında tavsiye edilen kaynakların okunmasıyla sanat konusunda genel kavramlar tanımlanır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DJD Dönem sonu çalışma/Jüri değerlendirme
2 BSN Başarı Notu DJD * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Dönemlik minimum zorunlu devamlılık oranı %80 dir.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci kullanacağı malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler Her çalışmayı bitiminde fotoğraflayacak dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacak ve sunacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci kullanacağı malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler Her çalışmayı bitiminde fotoğraflayacak dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacak ve sunacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nedaismailatar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders saatlerinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 6 84
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 6 84
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 5 70
Ödev Hazırlama 14 8 112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 350

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555513331553
ÖK.25555553331551
ÖK.35533531551531
ÖK.4333351155551
ÖK.555551155355